طراحی و تولید تخته نجات ویژه عملیات‌های سنگین دریایی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از طراحی و تولید تخته نجات ویژه عملیات‌های سنگین دریایی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به منظور افزایش ضریب امدادرسانی در مواقع اضطراری دریایی و دسترسی همه افراد مضطر به نقطه ایمن تا رسیدن شناور‌های امداد و نجات، تخته نجات ویژه شناور‌های مسافری و عملیات‌های سنگین نجات دریایی به همت کارشناسان دریایی بندر امام خمینی (ره) طراحی و تولید شد.

او افزود: یکی از موارد مهم در امر جستجو و نجات دریایی در مقیاس بزرگ، ارائه کمک در کمترین فاصله زمانی ممکن به نفرات به آب افتاده است.

دریس اظهار داشت: از آنجا که شمار افراد مضطر در کشتی‌های مسافری حادثه دیده بسیار بالا بوده و از طرفی ظرفیت شناور‌هایی که در ساعات اولیه به محل حادثه می‌رسند برای نجات همه ناکافی است، با توزیع این تخته‌ها در میان حادثه‌دیدگان و ایجاد قابلیت شناوری برای آن‌ها از طریق آویزان شدن به دسته‌های تعبیه شده، مدت زمان شناور نفرات را افزایش داده تا شناور‌های بزرگ که ظرفیت بالایی برای جابجایی نفرات دارند، به تدریج وارد منطقه عملیاتی شوند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، با بهره‌گیری از این امکان ایجاد شده، ضمن افزایش ضریب امداد رسانی در مواقع اضطراری، در هزینه‌های نگهداری و خریداری تجهیزات امداد و نجات دریایی کاهش قابل ملاحظه‌ای مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.