انتشار ۲ کتاب تخصصی ۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات حفاری

کارشناس ارشد مهندسی نفت (نفت - حفاری) مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران موفق به تالیف و انتشار ۲ کتاب تخصصی به زبان فارسی و لاتین تحت عنوان «۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات حفاری» شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد بهرامی عیسی آبادی مولف کتاب کارشناس ارشد مهندسی نفت (نفت - حفاری) مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به تالیف و انتشار ۲ کتاب تخصصی به زبان فارسی و لاتین تحت عنوان «۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات حفاری» گفت: به ترتیب با ۱۸۰ و ۱۹۸ صفحه در چاپ نخست با شمارگان یک هزار نسخه به چاپ رسیده است.

او با باین اینکه کتاب‌های مذکور برای متخصصان و کارشناسان صنعت نفت و حفاری، دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های تخصصی قابلیت آموزشی دارد، افزود: در این کتاب‌ها راهکار‌های تجربی، ابداعی و ابتکاری به منظور کاهش هزینه ها، بهینه سازی مصرف مواد شیمیایی، جلوگیری از حوادث عملیاتی و استفاده از تکنیک‌هایی که در عملیات در حال فراموشی هستند، ارائه شده است.

بهرامی عیسی آبادی بیان داشت: مطالب طرح شده در کتاب ۱۲۰ شگرد در راهبری سیالات حفاری می‌تواند نقش موثری در عملیات حفاری از ابتدا تا تکمیل یک حلقه چاه نفت و گاز به موازات به کارگیری روش‌های آکادمیک داشته باشد و در غنای آموزه‌ها و رفع مشکلات فنی مفید واقع شود.

نویسنده این کتاب‌ها که نزدیک به ۳۲ سال سابقه کار در موقعیت‌های عملیاتی و حفاری چاه‌های نفت و گاز در خشکی، دریا (فراساحل)، چاه‌های زمین گرمایی (ژئو ترمال) و همچنین کنترل جامدات و مدیریت پسماند دارد، اظهار کرد: این مجموعه که با هدف انتقال تجربیات، مستند نمودن عملیات و افزایش سطح آگاهی همکاران و علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور انتشار یافته، ماحصل مطالعات و بررسی راه چاره‌های اهل فن در صنعت حفاری در میادین مختلف نفتی و گازی در خشکی، دریا و فراساحل است.

او ادامه داد: هم اکنون کتاب‌های دیگر وی تحت عنوان «سفرنامه گل شناسی»، «خوشه‌های تثبیت شده»، «مبانی سیالات و اصول چاه پیمایی» که به طور کامل تخصصی و کاربردی در صنعت حفاری است را در مراحل چاپ دارد.

از نویسنده پیش از این، کتاب‌های «کنترل جامدات و مدیریت پسماند سیال حفاری»، «سیالات حفاری زمین‌گرمایی» و «سیالات حفاری کاربردی» نیز به چاپ رسیده و در دسترس دانش پژوهان و کارکنان قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.