تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر نقش آموزش در ارتقای ایمنی شهری

استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از روش‌های پیشرفته و روز دنیا برای ایمن‌سازی و پیشگیری از حوادث شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار مدیرعامل و معاونان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز به مناسبت ۷ مهر روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی گفت: مهمترین اصل در زمینه پیشگیری از حوادث، آموزش و ارتقای حس مسئولیت در بین شهروندان است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوادثی مانند پلاسکو، ایکی‌قاپیلار و آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران باید مایه درس‌آموزی باشد، افزود: متاسفانه تا زمانی که حادثه‌ای اتفاق نیفتد موضوع ایمن‌سازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

او با اشاره به تراکم جمعیت تبریز و سکونت ۴۵ درصد از جمعیت استان در این شهر، گفت: شهر تبریز هر لحظه آبستن حوادث مختلف است و موضوع ایمنی در این شهر اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

پورمحمدی افزود: ایمن‌سازی شهری نیازمند مطالعات عمیق درباره سیستم‌های ایمنی است که بر اساس آن می‌تواند متناسب با شرایط هر منطقه اقدام به ایجاد پایگاه و استقرار امکانات و تجهیزات مناسب کرد.

او تقویت سیستم‌های هشدار و پایش ایمنی در ساختمان‌ها و مراکز شهری را ضروری دانست و بر حمایت کامل مدیریت ارشد استان از سازمان آتش‌نشانی برای غربال‌گری ایمنی شهری تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی آموزش را مهمترین اصل در ارتقای ایمنی شهری دانست و گفت: تمام شهروندان باید نسبت به این امر احساس مسئولیت کنند.

 زبردست مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز هم در این دیدار تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تبریز را ۲۳ ایستگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به جمعیت شهر تبریز، ۴۰ ایستگاه برای این شهر لازم است.

 زبردست از اتخاذ رویکرد علمی در این سازمان خبر داد و گفت: بر این اساس سه کمیته فنی با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی تشکیل شده است.

او با اشاره به آغاز مطالعات ساخت ربات آتش‌نشان و پهپاد شناسایی حریق توسط دانشگاه‌های استان، گفت: طرح غربال‌گری ایمنی شهر تبریز را با همکاری دانشگاه‌ها شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار