مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم:

نان متبرک رضوی در قم توزیع می‌شود

حجت الاسلام تکیه ای گفت:کارت های اعتباری بانکی برای مصرف سه ماه نان خانواده های مستمندان قم در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام سید باقر تکیه ای، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم در نشست خبری که ظهر امروز در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، با اشاره به برنامه‌هایی که شبکه خدمت رضوی برای ماه صفر، فرا رسیدن اربعین حسینی و شهادت امام رضا (ع) در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها توزیع نان متبرک رضوی است که این اقدام برگرفته از سیره امام حسین (ع) است.

او با تبیین روایتی که در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: زمانی که حضرت زینب (س) عصر عاشورا بدن پاره پاره امام حسین (ع) را مشاهده کرد با زخم‌های کهنه‌ای روی شانه‌های آن حضرت مواجه شدند که امام سجاد (ع) این زخم‌ها را ناشی از بردوش کشیدن لیف‌های نان عنوان کردند و فرمودند که امام حسین (ع) هرشب نان برای مستمندان می‌بردند و به صورت ناشناس در خانه آنان توزیع می‌کردند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم ادامه داد: به همین منظور کارت‌های اعتباری بانکی برای مصرف سه ماه نان خانواده‌های مستمندان در نظر گرفته شده است که این کارت‌ها بین آنان توزیع می‌شود.

او با تاکید براین که کارت‌های اعتباری به نام اشخاص صادر شده است، تصریح کرد: این خانواده‌ها در طول سه ماه خدمات دیگری مانند خدمات سلامت، خدمات مشاوره‌ای و دیگر خدماتی که مورد نیاز خانواده‌ها است دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: نان متبرک رضوی برای ۲ هزار خانواده در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌شود با مشارکت مردم و خادمیاران این شمار افزایش یابد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم اضافه کرد: این طرح اگرچه از سوی آستان قدس رضوی اعلام شده است، اما با مشارکت مردم پربارتر نیز می‌شود و کسانی که می‌خواهند سهمی داشته باشند می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۸۱۱۲۹۱۳۲۵ واریز و در این امر خیر مشارکت داشته باشند.

او  با بیان این که شیوه دیگری نیز برای مشارکت در این طرح خیر وجود دارد، گفت: مردم می‌توانند با تلفن همراه #۸* را شماره و گزینه نان رضوی را انتخاب و هدایا و نذورات خود را واریز کنند تا در زمانی که نمی‌توانیم به زیارت امام رضا (ع) مشرف شویم به این وسیله قلبمان را به سیره امام رضا (ع) نزدیک‌تر کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.