در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین اخبار از تبدیل ستاد گردشگری شهرداری تهران به سازمان

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از تبدیل این ستاد به سازمان گردشگری استقبال کرد.

کاظمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روز جهانی گردشگری گفت: به طور کلی شهرداری در زمینه گردشگری سرمایه گذاری کرده و نقاط زیادی برای این فعالیت در تهران وجود داشته و به وجود آمده است.

وی ادامه داد: امروزه صنعت گردشگری شهری بیشترین استقبال و بازدید را دارد و به همین دلیل شهرداری در این قسمت تمرکز زیادی دارد. شهرداری علاوه بر هزینه‌هایی که در این رابطه صرف می‌کند، تسهیلات زیادی در رابطه با تأسیس اماکن رفاهی و گردشگری ارائه کرده است.

کاظمی با بیان اینکه شهرداری تهران با شیوع ویروس کرونا سعی کرده اقدامات حمایتی بیشتری را انجام دهد، گفت: با توجه به سیاست مراکز خدماتی حوزه گردشگری سعی شده در پرداخت اجاره، عوارض و مسایلی از این دست حمایت‌های لازم صورت گیرد تا از ضرر آن‌ها جلوگیری شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در خصوص تصویب لایحه سند سازمان گردشگری شهرداری تهران در شورای شهر گفت: ما به دنبال این هستیم که این ستاد به سازمان تبدیل شود، به این دلیل که لازم است سازمانی متولی هزینه‌های شهرداری در این مباحث باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این لایحه در شورای شهر ارائه شده است و اگر به سازمان یا شرکت مادر تخصصی تبدیل شود، در هر دو حالت موظف به سیاست گذاری، برنامه ریزی، حمایت و جذب سرمایه گذار خواهد بود و رقیب بخش خصوصی نخواهد بود.

کاظمی اضافه کرد: در حال حاضر این بخش از شهرداری به صورت ستاد اداره می‌شود که این شیوه مناسب نیست و باید یک الگوی سازمانی برای آن در نظر گرفته شود، اگر این لایحه اجرایی شود مسلما کارکرد این قسمت بیشتر خواهد شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان به مرمت و بازسازی چند مرکز گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرمت خانه‌ مستوفی الممالک شروع شده و همچنین مرمت خانه‌ اتحادیه، عمارت وثوق الدوله، خانه‌ اخوان و نیما یوشیج در حال اجرا است و برخی نیز به پایان رسیده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار