اجرای ۵۳ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به میزان پروژه‌های در حال ساخت و حجم سرمایه‌گذاری آن‌هاگفت: در حال حاضر ۸۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال در استان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی  به مناسبت روز جهانی گردشگری با اشاره به راهکار‌های توسعه گردشگری آذربایجان شرقی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در راستای بسترسازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، تلاش در راستای معرفی تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین‌الملل در تلاش بوده که به دنبال آن طی سال گذشته و شش ماه نخست سال جاری شاهد افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری بوده‌ایم.

او با بیان این‌که در معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم گردشگری استان، استفاده از روش‌های نوین و کارآمد گردشگری الکترونیکی نقش بسزایی دارد افزود: با توجه به اهمیت بهره‌مندی از روش‌های نوین در توسعه گردشگری، این اداره کل طی سال جاری با تولید بیش از ۱۰۰ ویدئوکلیپ و ۳۰ تور مجازی ۳۶۰ درجه‌ای، تولید ۲۰ عنوان موشن گرافی و اینفوموشن، تهیه و تولید ۲۰۰ پوستر گرافیکی ویژه شبکه‌های اجتماعی، تهیه و پخش مستند‌های معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و طبیعی استان در قالب برنامه‌های تلویزیونی "ایرانی که ندیده‌ایم" و "دیار من" از شبکه‌های یک و پنج سیما و همچنین در شبکه‌های بین‌المللی نظیر العالم، سحر و جام جم، درصدد معرفی جامع و تسهیل دسترسی گردشگران به اطلاعات گردشگری استان برای انتخاب هدفمند مقصد سفر برای ایام پسا کرونا بوده است.

او با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت خدمات، ارتباط حرفه‌ای با دریافت‌کنندگان خدمات گردشگری، برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی ذینفعان این حوزه را یکی از راهکار‌های مهم در این راستا عنوان کرد و گفت: به دنبال اهمیت حوزه آموزش در توسعه گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان طی نیم سال دوم سال ۹۸ و نیم سال نخست سال جاری اقدام به برگزاری ۱۱ دوره آموزشی کرده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت تأسیسات گردشگری حرفه‌ای در توسعه صنعت گردشگری، طی مدت زمان مذکور، ۲۰ مورد مجوز فعالیت تأسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان و بوم گردی و... صادر شده است.

حمزه زاده با اشاره به روند فعالیت فعالان حوزه گردشگری استان در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به این‌که از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون با بحران شیوع ویروس کووید۱۹ مواجه هستیم، لذا فعالیت تمامی تأسیسات گردشگری استان اعم از آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، واحد‌های گردشگری و رستوران‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد و این اداره کل در راستای تسهیل روند فعالیت و استرداد هزینه‌های پرداختی دفاتر خدمات مسافرتی، رایزنی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط را برای فراهم کردن شرایط ویژه دریافت تسهیلات و امهال اقساط انجام داد.

اوادامه داد: همچنین طی ایام نوروز ۹۹، دوره‌های آموزشی مستمر در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در تأسیسات گردشگری برگزار شد که به‌منظور نظارت بر عملکرد واحد‌های فعال گردشگری نیز به‌صورت شبانه‌روزی بیش از ۱۸۰۰ مورد بازدید توسط ناظران کمیته گردشگری استان انجام شد.

او با تاکید به این‌که کادر درمان طی بحران کرونا در صدر مبارزان با این ویروس قرار دارند، به برنامه‌های ویژه این اداره کل در راستای پاسداشت زحمات این قشر اشاره کرد و گفت: در راستای پاسداشت زحمات کادر درمان طبق رایزنی‌های انجام‌گرفته با تشکل‌های گردشگری استان، اعطای تسهیلات ویژه برای کادر درمان برای سفر به استان با تخفیف ۵۰ درصدی در ایام پسا کرونا مقرر شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در خاتمه اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه به دنبال شیوع کووید۱۹ و درخواست چند دفتر خدمات مسافرتی برای توقف فعالیت به دنبال شرایط حاکم، پس از بررسی‌های انجام‌شده توسط اعضای کمیته فنی گردشگری استان با درخواست تعطیلی ۵ دفتر خدمات مسافرتی موافقت شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار