۸۰ درصد رانندگان اهری به بستن کمربند ایمنی توجه نمی کنند

فرمانده انتظامی شهرستان اهر گفت: متأسفانه ۸۰ درصد رانندگان در شهر اهر هنگام رانندگی از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سرهنگ قدرت آقاپور فرمانده انتظامی شهرستان اهر  گفت: به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان یک کودک سه ساله و نوجوان ۱۴ ساله جان خود را طی ۱۰ روز گذشته از دست دادند.

او افزود:طی هفته‌های اخیر در معابر محلی دو حادثه جداگانه  به وقوع پیوست ، که عمدتاً از بی‌توجهی برخی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی ناشی می‌شود.

او ابراز داشت: ۹۰ درصد تصادفات رانندگی در داخل شهر‌ها با عابران پیاده اتفاق می‌افتد و ۴۲ درصد آن کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال را شامل می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: توصیه می‌شود تا خانواده‌ها بیش از پیش مراقب کودکان و نوجوانان خود در کوچه‌ها و معابر عمومی باشند.

آقاپور گفت: تصادفات رانندگی درون‌شهری منجر به فوت طی شش ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد در شهر اهر کاهش یافته است.

او افزود: تحقیقات نشان می‌دهد در هنگام رانندگی به میزان قابل‌توجهی از آسیب‌های جدی و مرگبار جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود رانندگان در هنگام رانندگی به مقررات راهنمایی و رانندگی توجه کرده و با سرعت مطمئنه در معابر اقدام به رانندگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار