واکسن آنفلوآنزا به صورت محدود در شمال خوزستان توزیع می‌شود

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: واکسن آنفلوآنزا به صورت محدود و در فاز اول برای گروه‌های هدف و پرخطر در شمال خوزستان توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی قمیشی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفولگفت: از دو هفته گذشته تا کنون شاهد صعودی بودن آمار‌های مربوط به شیوع کرونا بودیم و در حال حاضر وضعیت به شیوه‌ای پیش می‌رود که احتمال آن وجود دارد که دچار پیک بعدی شویم.

او افزود: امسال با وجود شرایط پیش آمده تقاضای جهانی برای واکسن آنفلوآنزا زیاد است به همین علت کشور‌ها سهمیه بندی شدند و در فاز نخست مقدار محدودی وارد کشور شده است بنابراین از مسئولان درخواست می‌شود همکاری لازم درخصوص مدیریت توزیع این واکسن را داشته باشند.

قمیشی عنوان کرد: سری اول سهیمه خوزستان توسط وزارت بهداشت مشخص شده، اما امسال این واکسن ابتدا در اختیار گروه‌های هدف و اولویت دار مانند زنان باردار، افراد مسن، بیماران قلبی ریوی، کودکان با نواقص ایمنی و کادر درمان، تعلق می‌گیرد و شاید تمام افراد در فاز اول از آن بهرمنده نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه از حدود سه هفته پیش، با گذراندن پیک نخست کرونا شاهد صعودی بودن تعداد بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان بودیم، گفت: شرایط به گونه‌ای است که باید در انتظار شعله‌ورشدن بیماری کووید ۱۹ در جامعه باشیم با این وجود امیدواریم با توجه به فرصت پیش رو و آگاهی بخشی به جامعه، جلوی پیشرفت بیماری گرفته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم باید همکاری لازم را داشته باشند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را یاری دهند، زیرا هنوز واکسن کرونا تایید نشده و دارو‌هایی که با قیمت بالا و سهمیه بندی محدود توزیع می‌شوند نیز به طور کامل بیماری را از بین نمی‌برند.

او بر ضرورت استفاده از ماسک و فرهنگ سازی در این خصوص تاکید کرد و اظهار داشت: مردم باید از فعالیت غیرضروری و اضافه در جامعه پرهیز کنند تا چرخه ویروس متوقف و واکسن توزیع شود و با مدیریت صورت گرفته، تجهیزات و امکانات برای کنترل کرونا در دزفول تامین و ذخیره سازی انجام شده، ولی فضای بیمارستانی محدود است.

قمیشی ادامه داد: تصمیم بر این است که مدارس به صورت غیرحضوری و فعالیت آن‌ها به صورت آنلاین انجام شود که باید نظارت لازم در این زمینه صورت گیرد و ثابت شده وجود کنوکارپوس در بارندگی موجب مشکلات تنفسی می‌شود که باید با همکاری شهرداری هرس این گیاهان قبل از نخستین بارندگی انجام شود تا شاهد گرده افشانی این گیاه و تشدید تنگی نفس نباشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.