۱۷ عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از رونمایی از ۱۷ عنوان کتاب دفاع مقدسی در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه  با اشاره به در دست تهیه بودن ۳۵ عنوان کتاب دفاع مقدسی دیگر در استان، گفت: در حالی که امسال سهمیه استان نگارش ۵۰ کتاب دفاع مقدسی بود، اما در نهایت تعداد کتب چاپ شده تا پایان سال به ۵۲ عنوان خواهد رسید.

باباخانی در ادامه با بیان اینکه برای زنده نگه‌داشتن رخداد‌های سال‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهی جز ثبت و ضبط و تحلیل این رخداد‌ها توسط نویسندگان وجود ندارد، تاکید کرد: اگر برای ثبت و ضبط جانفشانی شهدا و رزمندگان در طول سال‌های دفاع‌مقدس کاری نشود، این گنجینه بزرگ از بین خواهد رفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به نقش مهم نویسندگان دوران دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: این وظیفه نویسندگان دفاع مقدس است که در این زمینه فعالیت داشته باشند تا این خاطرات در گذر زمان غبار کهنگی به خود نگیرد.

او با بیان این‌که باید فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم، افزود: باید گنجینه‌های انقلاب اسلامی با تهیه و تدوین کتاب، دست به دست شود تا نسل جوان و آیندگان با از خودگذشتگی رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

در هفته دفاع مقدس امسال ۱۷ عنوان کتاب با عناوین"رایحه نیکان"، "پرندگان نجات"، "حبیب"، "استراتژی وحدت در جهان اسلام"، "نذر"، "سردار دل‌ها"، "شاطر محمد"، "جت‌های کاغذی"، " بستنی قیفی"، "پنج شنبه سوری"، "فرنگ"، "استشهادی برای مسافر اردیبهشت"، "گذرگاه"، "ساعت به وقت کرونا"، " ۴۰ منزل تا خدا"، "رویا‌های نیلگون" و "حاج ذبیح اله و پسران" در استان کرمانشاه به چاپ رسیده و رونمایی شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار