۹۰۵ مدرسه روستایی در لرستان به اینترنت متصل شد

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان گفت: ۹۰۵ مدرسه روستایی در استان لرستان به شبکه اینترنت متصل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،رضا سیاه منصور اظهار داشت: با توجه به این که تعداد زیادی از دانش آموزان در فضای مجازی دروس را دریافت می‌کنند، از مدت‌ها قبل برنامه ریزی و اقدامات برای رفع مشکل اینترنت در برخی از مدارس روستایی و حاشیه شهر انجام شد.

او افزود: امسال ۹۰۵ مدرسه روستایی که اینترنت نداشتند به اینترنت متصل شدند و در مجموع هزار و ۵۴۶ مدرسه روستایی و حاشیه شهر در استان به اینترنت رایگان متصل شدند.

رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۰ مدرسه روستایی به دلیل مشکلاتی از جمله نبود زیر ساخت‌های لازم، به اینترنت متصل نشده اند که رفع مشکلات در تعداد زیادی از این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: طبق برنامه ششم توسعه همه مدارس باید به اینترنت متصل شوند البته تعدادی از آن‌ها که حدود ۱۵۰ مدرسه روستایی هستند تلاش می‌شود تا با نصب دکل مشکل اینترنت آن‌ها برطرف شود.

سیاه منصور عنوان کرد: همچنین ۵۰ مدرسه روستایی نیز به دلیل نبود برق و زیر ساخت‌ها به اینترنت وصل نشده است که انتظار داریم ۳۰۰ مدرسه روستایی با همکاری اپراتور‌ها به اینترنت وصل شوند.

او با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت گفت: پهنای باند اینترنت اضافه خواهد شد و خیلی از مشکلات در حوزه شبکه شاد حل می‌شود. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد در استان عضو شاد هستند که با برطرف شدن مشکلات و تغییر‌ها در این شبکه تعداد اعضای شاد در استان به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.