باید اطلاعات خود را از کشوی ادارات خارج کنیم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) گفت: باید اطلاعات خود را از کشوی ادارات خارج کنیم و در محیط نرم افزاری قرار دهیم تا برای همه متقاضیان قابل دسترس باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هر تصمیمی که ما می‌گیریم بر مبنای دایره آگاهی و اطلاعات است و اگر اطلاعات ما کامل‌تر باشد تصمیمات بهتری اتخاذ می‌کنیم.

او افزود: در برخی مواقع اطلاعات ما تک بعدی است؛ مثلا اداره آب می‌خواهد آب محله‌ای را تامین کند و ممکن است در مسیر لوله آب، کابل برق، لوله گاز و یا زیرساخت فاضلاب باشد؛ اگر اطلاعات همه این دستگاه‌‍‌ها در دسترس همدیگر باشد انجام هر کاری آسان تر و کم هزینه‌تر خواهد شد.

پورمحمدی گفت: SDI در واقع یک سیستم پشتیبان و یکپارچه سازی اطلاعات برای برنامه‌ریزی است.

او با بیان اینکه در دسترس بودن همزمان مجموعه‌ای از اطلاعات بسیار در زمان صرفه جویی ایجاد می‌کند، افزود: در حوزه برنامه‌ریزی اگر لایه‌های مختلف اطلاعات نباشد تصمیم گیری‌ها دچار آزمون و خطا‌های متعددی خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت SDI، GIS و سایر سامانه‌های اطلاعات مکانی گفت: ما مجبوریم اطلاعات خود را از کشوی ادارات خارج کنیم و در محیط نرم افزاری قرار دهیم تا برای همه متقاضیان قابل دسترس باشد.

او گفت: قبلا تهیه نقشه‌های مکانی چند ماه تا چندسال طول می‌کشید، ولی با راه‌اندازی SDI در هر لحظه امکان بروزآوری اطلاعات و ارائه نقشه‌های مکانی میسر خواهد شد؛ بنابراین اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی برای استان است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: فراهم آوری بستر نرم افزاری این سامانه مهم است، اما مهمتر از آن پر کردن و تکمیل اطلاعات دقیق و استاندارد در این مجموعه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار