پرداخت بیش از هزار میلیارد ریال مستمری به مددجویان اصفهانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت:هزار و ۴۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مستمری به مددجویان کمیته امداد اصفهان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: ۱۱۴ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۲۲۵ هزار نفر مددجوی کمیته امداد استان اصفهان امسال هزار و ۴۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه معیشت در قالب مستمری ماهانه دریافت کردند.

کریم زارع افزود: پرداخت مستمری ماهانه یکی از خدمات اصلی این نهاد است که در سال‌های گذشته میزان مربوط به این خدمت با کمک دولت افزایش یافته است، ولی با توجه به گرانی کالا و خدمات در جامعه این کمک‌های معیشتی جوابگوی نیاز‌های این خانوار‌ها نیست.

او بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان از برنامه‌های مهم این نهاد تاکید کرد و گفت: با این وجود تمام افراد تحت پوشش به ویژه سالمندان، افراد بیمار و از کار افتاده، ایتام و فرزندان نیازمند امکان فعالیت اقتصادی جدی و موثر را ندارند و ضروری است با همکاری و همراهی مردم برای حفظ عزت و آبر وی آن‌ها حمایت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: منابع مربوط به پرداخت مستمری به مددجویان از محل بودجه دولتی تامین می‌شود و صدقه و دیگر کمک‌های مردم با توجه به نیت آن‌ها و در زمینه‌هایی همچون بهداشت و درمان، مسکن، آموزش، تحصیل و معیشت جداگانه در اختیار خانوار‌های تحت حمایت قرار می‌گیرد.

او دو طرح ویژه را برای کمک به مددجویان در این نهاد در حال اجرا اعلام کرد و گفت: طرح اطعام و احسان حسینی در قالب مرحله دوم رزمایش ایران همدل از عید غدیر شروع شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان افزود: در این طرح هدف اصلی جمع آوری کمک‌های مردمی برای طبخ و توزیع غذای گرم و همچنین سبد کالا‌های اساسی است که با مشارکت مردم خیراندیش استان تا کنون بیش از ۵۸۰ هزار وعده غذای گرم و ۸۰ هزار سبد کالا بین مددجویان توزیع شده است.

کریم زارع گفت: طرح دوم هم مربوط به بازگشایی مدارس است که با نام شور عاطفه‌ها از ۲۲ شهریور آغاز شده و تا یازدهم مهرماه ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.