آشنایی با پاختاکور ازبکستان حریف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال پرسپولیس ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پرسپولیس ایران روز گذشته موفق شد با تک گل عیسی آل‌کثیر تیم السد قطر را شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ صعود کند. تنها نماینده باقی مانده از کشورمان در این مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف پاختاکور ازبکستان برود.

تیم فوتبال پاختاکور در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده است. این تیم همیشه جزو تیم‌های برتر و قدرتمند ازبکستان بوده و تا به الان موفق شده ۱۲ بار قهرمان لیگ این کشور شود. این تیم در جام حذفی ازبکستان نیز موفق شده است ۱۲ بار قهرمان شود.


بیشتر بخوانید


پاختاکور به عنوان یکی از اصلی‌ترین نمایندگان ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا تا به الان ۱۷ بار در این مسابقات حضور داشته است و بهترین نتایجی که توانسته کسب کند حضور در نیمه نهایی سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ بوده است. ازبک‌ها در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ به همراه پرسپولیس در یک گروه قرار داشتند که بازی رفت ۲ تیم در ورزشگاه آزادی به تساوی یک بر یک انجامید و در بازی برگشت پاختاکور با یک گل نماینده ایران را شکست داد تا پرسپولیسی‌ها نتوانند از گروه خود صعود کنند.

تیم پاختاکور در گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ با تیم‌های شهرخودروی ایران، الهلال عربستان و شباب الاهلی امارات همگروه بود که در نهایت با کسب ۱۰ امتیاز به عنوان تیم صدر نشین خود را به مرحله یک هشتم نهایی رساند. ازبک‌ها در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم دوم گروه اول یعنی استقلال ایران رفتند و با نتیجه ۲ بر یک نماینده کشورمان را شکست دادند و به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند. در این فصل از رقابت‌ها پاختاکور ۳ بازی مقابل نمایندگان ایران انجام داده است که در هر ۳ بازی پیروز بوده است.

هدایت پاختاکور بر عهده شوتا آرولادزه سرمربی گرجستانی است که چند روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شد و احتمالا در دیدار مقابل پرسپولیس همراه تیم خود نخواهد بود. از ستاره‌های این تیم می‌توان به نام هایی، چون "ارن دردیوک" مهاجم سوئیسی اشاره کرد که سابقه حضور در بوندسلیگا را در کارنامه دارد و در بازی مقابل استقلال نیز یک گل به ثمر رساند. جلال الدین ماشاریپوف، دراگان چران و ایگور سرگیف از دیگر بازکنان تاثیر گذار این تیم هستند.

تیم‌های پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان از ساعت ۲۱:۱۵ روز چهارشنبه ۹ مهر در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
من طرفدار پاختاکور هستم به امید الله میبریم پیروزی رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
پرسپولیس یه روز کمتر استراحت میکنه. این خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اگه پرسپولیس هم مثل دو تا نماینده قبلی به این تیم ببازه آبرو برامون نمیمونه.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۰۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
۴۲ساله سر استقلال را به جرم تاج بودن میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
این afcنمیدونه کاج چقدر ارزشمنده
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
باامید خدا.پاختاکور راهم شکست می دیم وصعودمی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
چهارشنبه ۹مهرماه زمان حذف (لنگی ها)جهارمین نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا
France
سپهر
۰۹:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
ایشالا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
اندکی شعور طلب کن خدا الرحم الراحمین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
معلومه شما استقلال هنوز دارید میسوزید ولی غصه نخور به حسابشون میرسیم تا بفهمند استقلال بزرگتر داره اینقدرام بی کسی و کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
تا کور شود هر کس که نتوان دید
آخرین اخبار