شرایط کرونایی تعداد مهارت آموزان مهابادی را ۳۰ درصد کاهش داد

رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد گفت: نیمه نخست امسال ۵۸۴ مهارت‌آموز آموزش‌های مختلف را فراگرفتند که نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

محمود کریم‌دخت رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت کاهش ظرفیت کلاس‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد پذیرش مهارت جو کاهش یافته و همچنین بخشی از کلاس‌های تئوری به صورت مجازی تشکیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۱۲۵ هزار نفر ساعت برای خواهران و برادران برگزار شده است، افزود: از مجموع کل آموزش دیدگان ۲۹۴ نفر مرد و ۲۹۰ نفر زن بودند که در قالب ۴۵ حرفه و رشته مختلف مهارت‌های کسب و کار را فراگرفتند.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهاباد اضافه کرد: رشته‌های تعمیر موبایل، تعمیر پکیج و کشاورزی بیشترین متقاضی را در بخش مردان و خیاطی و صنایع دستی نیز از جمله رشته‌های پرطرفدار خانم‌ها در این مدت بوده و با حداکثر ظرفیت مجاز طی سال جاری برگزار شده است.

او فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را کلید اشتغال پایدار و رفع بیکاری دانست و ادامه داد: امسال ۹۶ نفر در ندامتگاه، ۷۵ نفر در پادگان‌های نظامی، و ۱۷۳ نفر نیز در مناطق حاشیه شهر و روستا‌های اطراف آموزش‌های رایگان دریافت کرده اند.

کریم‌دخت اذعان کرد: امسال ۲۶۳ کارت پروانه صنعت ساختمان و ۹۴ پروانه تایید صلاحیت و گواهی مجاز صادر شده است.

مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می‌رود مسئولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام‌های موثرتری بردارند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه‌‍‌ای است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.