کشف ۵۱ قطعه کبک پرورشی قاچاق/کشف و ضبط یک قطعه کبک در دالاهو

مرزبانان هنگ مرزی پاوه ۵۱ قطعه کبک پرورشی قاچاق کشف کردند که در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اخگرزاده رئیس حفاظت محیط زیست پاوه گفت : با تلاش مرزبانان هنگ مرزی در بخش نوسود پاوه ۵۱ قطعه کبک پرورشی از قاچاقچیانی که می‌خواستند آن‌ها را به بیرون از خاک کشور قاچاق کنند، کشف و ضبط شد.

او گفت : این کبک‌ها برای تداوم چرخه اکوسیستم و محیط زیست در دامان طبیعت شهرستان پاوه رها سازی شدند.

او با بیان اینکه در اواخر تابستان و اوایل پاییز عده‌ای از شکارچیان از کم شدن آب چشمه‌ها و برکه‌ها سو استفاده و اقدام به شکار کبک می‌کنند، افزود: قطعا دوستدارن حیات وحش در کنار نیرو‌های نظامی پا به پای محیط‌بانان محیط زیست پاوه در مقابل سودجویان و متجاوزان به طبیعت خواهند ایستاد و با این افراد برخورد قضایی صورت میگیرد .

یک قطعه کبک و ادوات شکار و صید از متخلفین کشف شد

محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست دالاهو موفق به کشف و ضبط یک قطعه کبک و ادوات شکار و صید از متخلفین شدند.

در پی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست دالاهو در مناطق و زیستگاه‌های شهرستان، محیط بانان موفق به دستگیری یک گروه از شکارچیان غیرمجاز با یک قطعه کبک وحشی از شدند.

اصغر آغاز رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو گفت: از این افراد متخلف، لاشه یک قطعه کبک وحشی، ۲ قبضه اسلحه شکاری پران و برنو به همراه ۴۰ عدد فشنگ کشف و ضبط گردید.

او افزود: پرونده متخلف پس از تنظیم صورتمجلس تخلف برای وی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دالاهو از عموم مردم طبیعت دوست روانسر درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به شماره تلفن ۴۳۷۲۲۲۲۹ و یا تلفن گویای ۱۵۴۰ اطلاع دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار