طرح‌های بیابان‌زدایی خراسان شمالی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پروژه‌های بیابان‌زدایی استان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت که این اعتبار برای نهال کاری و اشتغال روستاییان هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  احمد یزدانی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت : بر این اساس، طرح‌هایی مانند نهال کاری در گستره ۲۰۰ هکتار و پروژه‌های داخلی ترسیب کربن مانند آموزش و اشتغال اجرا خواهد شد.


بیشتر بخوانید 


او  گفت: پارسال  نیز ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه ترسیب کربن و بیابان زدایی اختصاص یافته بود.

او  افزود: با استفاده از اعتبارات سال ۹۸، هزار و ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی نهالکاری و برای هزار و ۱۰۰ هکتار نیز مدیریت جلوگیری از هدررفت آب انجام شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۵۰۰ هکتار جنگل ایجاد، احیا و اصلاح شد.

او  با بیان این که در مقایسه با استان‌های کویری وسعت بیابان‌های خراسان شمالی کم است گفت: این استان ۱۸۳هزار هکتار بیابان دارد که پارسال در ۱۰هزار هکتار آن بیابان‌زدایی انجام‌شده است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.