۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای پویش الف _ ب_ ایران

وزیر نیرو از سرمایه‌گذاری ۶٠٠ هزار میلیارد ریالی وزارت نیرو برای طرح‌های پویش هر هفته الف _ ب_ ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رضا اردکانیان وزیر نیرو  در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه اظهار کرد:در یک‌سال گذشته در قالب طرح‌های پویش هر هفته الف_ ب _ایران   ۶٠٠ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که  ٣۶٠ طرح در قالب این سرمایه‌گذاری‌ها به افتتاح رسیده است.

او  ادامه داد: برای سال جاری نیز ٢۵٠ طرح در نظر گرفته شده است و تاکنون ١٢١ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو اظهار داشت: طی سال جاری تاکنون ٢٧ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او بیان کرد:طرح «برق امید» از آبان ماه سال‌جاری در بین مشترکان کم مصرف اجرا خواهد شد که در این طرح مشترکان کم مصرف از پرداخت برق بها معاف می‌شوند.

اردکانیان از تخفیف ۱۰۰ درصدی مشترکان کم‌مصرف خانگی خبر داد و افزود: امید است با اجرای این طرح سایر مشترکان نیز تشویق و به جمع مشترکان کم مصرف اضافه شوند.

وزیر نیرو از انتخاب این وزارتخانه در جشنواره شهید رجایی به عنوان دستگاه ممتاز برای دومین سال متوالی خبر داد و بیان کرد: کسب این رتبه و تداوم آن، نشان از عملکرد با برنامه ریزی مناسب کارکنان پرتلاش وزارت نیرو در صنعت آب و برق است.

اردکانیان با اشاره به طرح‌های پویش الف- ب ایران اظهار داشت: تاکنون ١٢١ طرح در این قالب در کشور به بهره‌برداری رسیده و برای اجرای آنها ۲۷۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

او با اشاره به طرح‌های افتتاحی امروز در ارومیه نیز گفت: طی امروز ۶ طرح تولید و توزیع برق با ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: با افتتاح واحد شماره یک بخش بخار سیکل ترکیبی ارومیه با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، ظرفیت تولید برق در شهرستان ارومیه افزایش یافته، به پایداری شبکه در منطقه کمک شده و مصرف سوخت فسیلی نیز کاهش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: خط تغذیه خان تختی نیز در شهرستان سلماس با طول خط ۲.۵ کیلومتر دو مداره و اعتبار ۲ میلیارد تومان با هدف تامین برق این شهر افتتاح می‌شود.

میلانی بیان کرد: احداث خط ۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه نیز به منظور برق‌داری و بهره‌برداری از خط انتقال ما بین نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند با ۹.۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود.

او اظهار داشت: فاز اول توسعه بخش ۴۰۰ کیلوولت پست نیروگاه ارومیه شامل برق‌داری ۴۰۰. کیلوولت به ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر با ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه در جهت تقویت شبکه انتقال و همچنین انتقال بخش توسعه این نیروگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: نیروگاه مقیاس کوچک حدود هفت مگاواتی شهرستان ارومیه نیز با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تامین برق شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.