شناسایی ۲۰ زیستگاه سمندر در لرستان

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تحقیقات انجام شده در خصوص سمندر لرستانی منجر به شناسایی ۲۰ زیستگاه برای این دوزیست منحصر به فرد شده است که بیشتر آن‌ها در پلدختر و پاپی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،نبی الله قائدرحمت  بیان کرد: سمندر لرستانی به عنوان گونه‌ای در معرض انقراض در لیست قرمز قرار دارد و همچنین در ضمیمه الف سایتیس (کنوانسیون زیست محیطی) با محدودیت منع خرید و فروش قرار گرفته است.

او اظهار داشت: سال‌های گذشته نگرانی خاصی در خصوص وضعیت جمعیتی و محدودیت محل زندگی سمندر لرستانی مطرح بود، اما تحقیقات اخیر حاکی از وجود زیستگاه‌های مختلف این دوزیست منحصر به فرد است.

او تصریح کرد: سمندر لرستانی گونه اندمیک (بومی و مختص یک دیار) خاص ایران و در لیست جهانی گونه‌های در حال انقراض است که از نظر بانک ژن نقش مهمی در تنوع گونه ای، ژنتیک اکوسیستم خاص خود و تعادل اکولوژیکی زیستگاه دارد.

قائدرحمت ادامه داد: بیشتر زیستگاه‌های این جانور در بخش پاپی و شهرستان پلدختر و معروفترین آن‌ها در بخش پاپی "وژن آب" است که به نام پناهگاه حیات وحش سمندر یک آگهی شده است.

او عنوان کرد: همچنین مهمترین زیستگاه‌های سمندر لرستان در مناطق کرکی، کول چپ، برف آب و دارخرمای پلدختر هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار