فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خبرداد:

افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید صیدی اراک دو روز دیگر

سعید محمد گفت: پروژه شهید صیدی شهر اراک روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: تقاطع غیر هم سطح شهید صیدی شهر اراک روز پنجشنبه ۱۰ مهرماه با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر محمد فرمانده قرارگاه و مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

سعید محمد گفت: این پروژه از پروژه‌هایی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در این کلان‌شهر است که در مساحتی به وسعت ۱۷ هکتار و به طول ۲۸۲۰ متر در کریدور اصلی جنوب به شمال شهر اراک بر روی کمربندی شمالی احداث شده است و این کریدور را از بن‌بست خارج می‌کند.

سعید محمد ضمن تشکر از همکاری مدیران شهری اراک در اجرای پروژه شهید صیدی شهر اراک افزود: این پروژه از مهم‌ترین تقاطع‌های رینگ داخل شهر کلانشهر اراک به شمار می‌رود که از ۳ دستگاه پل، ۵۲ پایه، ۵ عدد کوله و ۵ عدد رمپ تشکیل شده است.

او با اشاره به اینکه سیستم سازه این پل به صورت عرشه فولادی و بتنی است اضافه کرد: از مزایای این روش، سرعت اجرا، دوام بالا، صرفه اقتصادی، ایمنی بیشتر و نصب آسان‌تر تأسیسات آن است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: شهر اراک به عنوان یکی از چهار قطب صنعتی کشور در دوران دفاع مقدس توانست خدمات شایانی در حوزه مهندسی رزم ایفا نماید که پل شناور خیبر به طول ۱۳ کیلومتر از نمونه‌های بارز آن است.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و شهرداری اراک امضا شده عملیات اجرایی چند پروژه دیگر شامل تقاطع غیر همسطح میدان مقاومت، جاده فراهان، زیرگذر و تقاطع غیر هم‌سطح جاده فرودگاه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.