تداوم سیر افزایشی مبتلایان کرونا در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تداوم سیر افزایشی مبتلایان کرونا در استان گفت : کشور هم اکنون گرفتار موج سوم کرونا شده و این شرایط می‌طلبد که مردم واقعا هوشیار بوده و مراقب باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ادامه سیر صعودی مبتلایان کرونا در استان گفت : کشور و به تبع استان کرمانشاه درگیر موج سوم کرونا شده و تعداد مبتلایان کرونا همچنان سیرصعودی دارد.

او گفت : در حال حاضر تعداد بستری‌های استان نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته و تا دیروز به بیش از ۴۶۰ نفر رسیده است.

مرادی افزود: هم اکنون روزانه بطور میانگین ۹۰ مبتلای جدید در مراکز درمانی استان بستری شده و روزانه حدود ۶۵ تا ۷۰ بیمار ترخیص می‌شوند و با این احتساب روزانه حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر به آمار بستری‌های کرونا در استان اضافه می‌شود.

او در تشریح سیر فوتی‌های کرونا در استان افزود: فعلا تغییر محسوسی در تعداد فوتی‌ها نداریم، چرا که این آمار معمولا دو تا سه هفته بعد از اوج گرفتن کرونا خود را نشان می‌دهد و دو هفته دیگر باید منتظر عواقب افزایش بستری‌ها باشیم.

او با بیان اینکه موج سوم کرونا بطور معمول همانند موج‌های دیگر حدود دو تا سه هفته به طول می‌انجامد، ادامه داد: اگر مردم همکاری کرده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند می‌توانیم با هزینه‌های حداقلی این موج را پشت سربگذاریم.

او با بیان اینکه موج‌های بعدی کرونا در پاییز و زمستان در راهند، افزود: زمان موج‌ها و شدت آن‌ها همگی بستگی به رفتار بهداشتی مردم دارد و هرچقدر که مردم رعایت دستورالعمل ها را داشته و از ماسک استفاده کنند، قطعا شرایط بهتری خواهیم داشت، در غیراینصورت باید هزینه‌های سنگینی پرداخت کنیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار