جمع آوری سیر رشادت‌های رزمندگان اصفهانی در هشت سال دفاع مقدس

نمایشگاه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بهره برداری رسید.

ابطحی مدیر اجرایی نشر بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: مرکز حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس صاحب الزمان استان‌اصفهان از ۴ سال‌پیش شروع به کار کرده و یک چشم انداز ۵ ساله برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

او گفت: از جمله اهداف این مرکز رسیدن به انتشارات اول کشور، مرجعیت اسناد و مدارک دفاع مقدس، جمع آوری تاریخ شفاهی ۲۵ هزار رزمنده استان اصفهان، مصاحبه و جمع آوری شفاهی تمام والدین شهدای استان، آموزش ۱۰ درصد جامعه هدف در بحث روایتگری و ۲۰ درصد جامعه هدف هریادواره مشارکت داده شود.

او ادامه داد: وصیت نامه ها، دلنوشته، صوت، فیلم‌های شهدا و هرچه از آن روز‌های پر افتخار حکایت کند در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان جمع آوری شده تا رشادت غیور مردان ۱۴ لشکر امام حسین و ۸ نجف اشرف پاس داشته شود.

ابطحی گفت: در غرفه فیلم، فیلم‌ها از مراکز مختلف جمع اوری می‌شوند آن‌ها براساس لشکر دسته بندی وبه فایل دیجیتال تبدیل می‌شود و به فایل‌های الکترونیک روی سیستم وبعد از بررسی اسامی همه شهدا، ارگان، عملیات دیده می‌شود وثبت و بعداز بازبینی ادیت می‌شود و در نهایت در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

او افزود: درواحد عکس‌ها که ازتنوع زیادی برخورداراست عکس‌ها اسکن و در مرحله‌ی‌بعد گویا سازی و نماسازی می‌شود.

او ادامه داد: بیش از یک میلیون عکس در این مجموعه وجود دارد که حدود ۵۰۰ عدد به صورت نگاتیو و بیش از ۱۰۰ هزار سند از هشت سال دفاع مقدس جمع آوری شده است.

ابطحی گفت: در حال حاضر ۲۵ نیرو به طور تخصصی‌در هر قسمت از غرفه ها‌به‌صورت مستقیم در حال فعالیت هستند و بیش از ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم و با‌واسطه در این مرکز فعالیت می‌کنند.

حبیب حومئی مسئول کتابخانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه گفت: در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس مرکز حفظ آثار حدود ۶ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب وجود دارد که به صورت تخصصی طبقه بندی شده و فضایی فراهم شده برای افراد پژوهشگر که در این مجموعه در دسترس آن‌ها قرار گیرد و از آن استفاده کنند.

او افزود: حدود ۱۷ هزار عنوان کتاب مقدس وجود دارد که بیش از ۶ هزار کتاب در این مجموعه موجود است این کتاب ها‌به‌صورت تخصصی‌از دفاع مقدس شامل رمان، داستان وکتاب کودک می‌باشد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.