ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند

محققان یک شرکت صنعتی موفق شده اند دستگاه ضد عفونی کننده با عملکرد یو وی بسازند که می‌تواند ۴۰ تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  شیوع ویروس کرونا باعث شده تا محققان و فن آوران در سراسر کشور به دنبال ساخت و تولید دستگاه هایی بروند که به این وسیله بتوانند قدرت شیوع و گسترش ویروس کرونا را کاهش دهند. با وجود شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مردم برای انجام امور روزمره و خرید ملزومات مورد نیاز به مراکز خرید مراجعه می کنند. از آنجا که تجمعات یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش ویروس کرونا است محققان به دنبال ساخت دستگاه هایی هستند که محیط  مراکز تجمع را ضد عفونی کرده و از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کنند.

به تازگی محققان یک شرکت صنعتی موفق به طراحی و تولید دستگاه ضد عفونی کننده با عملکرد یو وی و گاز ازن شده اند که قابل استفاده در مراکز خرید و پاساژ ها است و می تواند در جلوگیری از شیوع کرونا گام های موثری بردارد.

ساخت اولین دستگاه ضدعفونی کننده با عملکرد یو وی

امیر مالکی مدیرعامل  یک شرکت صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری باشگاه خبرنگاران، از ساخت اولین دستگاه ضد عفونی کننده با عملکرد یو وی خبر داد و گفت: متخصصان این شرکت توانستند برای اولین بار در کشور دستگاه ضدعفونی کننده با عملکرد اشعه یو وی و گاز ازن تولید کنند.

مالکی اضافه کرد: این دستگاه برای اولین بار در کشور تولید شده است و از طریق گاز ازن و اشعه یو وی محیط را ضدعفونی می‌کند. این دستگاه علاوه بر محیط، لباس، سطوح و ماسک‌های N۹۵ را هم ضدعفونی می کند.

ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند


بیشتر بخوانید


مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: طراحی و تولید دستگاه تهویه در این مقیاس و بر اساس نوع کاربری، اسفند سال گذشته انجام شد، اما حدود ۷ ماه زمان برد تا مجوز‌ها و تائیدیه های لازم را دریافت کنیم تا اجازه مطرح کردن در بازار ایران را داشته باشیم.

مدیرعامل گروه تحقیقاتی صنعتی پارس تاکید کرد: این دستگاه ضدعفونی کننده از طریق مهندسی معکوس نمونه‌های خارجی ساخته شده است. نمونه خارجی این دستگاه در کشور آمریکا تولید می‌شود، ضمن اینکه مشابه‌های چینی این دستگاه با کیفیت بسیار پایین و راندمان کم در بازار موجود است.  نمونه طراحی شده به دست متخصصان ایرانی با قیمت یک دهم نمونه آمریکایی قابل دسترس است.

ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند

ضد عفونی کردن محیط تا ۱۵۰ متر

او با بیان اینکه این دستگاه در سه نوع و اندازه تولید می‌شود، گفت: نمونه استوانه‌ای دستگاه در دو اندازه طراحی شده و در مکان‌های عمومی، خانگی و اداری محیط را از ۴۰ تا ۱۵۰ متری ضدعفونی می کند.

مدیرعامل این شرکت صنعتی با بیان اینکه این دستگاه ضدعفونی کننده دارای استاندارد جهانی است، یادآوری کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و شرکت تجهیزات پزشکی اثر مثبت این دستگاه را تایید کرده‌اند.

آمار مرگ و میر نسبت به سرانه کل کشور در جزیره کیش پایین است

سادات نجفی رئیس جامعه بازاریان کیش نیز در مراسم رونمایی از این دستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری، با اشاره به اینکه عمده محوریت فعالیت جزیره کیش گردشگری است، افزود: جزیره کیش از اولویت‌های اصلی گردشگری داخلی محسوب می‌شود. با شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری هم تحت تاثیر قرار گرفته است.

ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند


بیشتر بخوانید


او در ادامه با بیان اینکه چالش جزیره کیش از اسفند شروع شد، گفت: از اواسط اسفند، پرواز‌های کیش ۵۰ درصد کاهش یافت و از اول فروردین به خاطر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، این جزیره وارد قرنطینه کامل شد. در اردیبهشت اکوسیستم جزیره را فعال کردیم و توانستیم با رعایت شیوه نامه ها، جزیره را به منطقه سفید تبدیل کنیم.

استفاده از دستاورد‌های نخبگان ایرانی در مناطق گردشگری

رئیس جامعه بازاریان کیش بیان کرد: از هر محصول و ایده‌ای که بتواند میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بالا ببرد و به سلامت گردشگران کمک کند، استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به شروع فعالیت‌های گردشگری از اوایل خرداد، تاکید کرد: با توجه به اینکه در مرکز استان هرمزگان، مراقبت‌ها به طور کامل انجام نشده بود، با ورود گردشگران، شاهد آمار افزایشی مبتلایان کرونا در کیش بودیم. البته آمار مرگ و میر نسبت به سرانه کل کشور در جزیره کیش پایین بود.

ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند

او گفت: مدل حاکمیتی در منطقه آزاد بسیار متفاوت است و سازمان‌های مراکز آزاد بر اساس درآمد و هزینه مدیریت می‌شوند و ردیف بودجه دولتی ندارند؛ بنابراین اگر فضای کسب و کار مشکل داشته باشد، سازمان مناطق آزاد هم با مشکل مواجه می شود.

سادات نجفی با بیان اینکه جامعه بازاریان کیش، چهار هزار فعال مشتمل بر چهل صنف دارد، گفت: تمام تلاش ما در بخش خصوصی این است که محیطی امن برای حضور گردشگران فراهم کنیم تا با آسودگی خاطر از فرصت‌های گردشگری منطقه استفاده کنند. از این رو، از هر محصول و ایده‌ای که بتواند میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بالا ببرد و به سلامت گردشگران کمک کند، استقبال می‌کنیم. در همین راستا قصد داریم از دستگاه ضدعفونی کننده محیط در ورودی مراکز خرید استفاده کنیم تا ایمنی گردشگران تامین شود.

ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند

او تصریح کرد: این دستگاه ضد عفونی کننده یو وی که به دست متخصصان داخلی تولید و بومی سازی شده است، بدون هیچ آسیبی، محیط را کاملا ضد عفونی می کند.  عملکرد این دستگاه ضدعفونی کننده از طریق اشعه یو وی و گاز ازن است و برای اولین بار در کشور تولید شده است.

رئیس جامعه بازاریان کیش در پایان تاکید کرد: ورود مسافران و اهالی منطقه به مراکز خرید باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک صورت گیرد، اما متاسفانه عده‌ای این موضوع را رعایت نمی کنند و سخت گیری‌ها در ورودی پاساژ‌ها همچنان با جدیت ادامه دارد.

ساخت دستگاهی که تا ۱۵۰ متر را ضد عفونی می‌کند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار