سوپرجام آلمان/ دورتموند - بایرن مونیخ؛ حمله زنبور‌ها به دیوار نفوذناپذیر باواریایی‌ها

تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و دورتموند در بازی سوپرجام آلمان امشب به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ۲ هفته از فصل جدید بوندسلیگا آغاز شده سوپرجام لیگ آلمان امشب برگزار می‌شود و تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ (قهرمان بوندسلیگا و جام حذفی) و دورتموند (نایب قهرمان بوندسلیگا) از ساعت ۲۲  به وقت تهران در ورزشگاه آلیانس آرنای مونیخ به مصاف یکدیگر می‌روند.

بایرن مونیخ و دورتموند در شرایطی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت که هر ۲ تیم در بازی اخیر خود در بوندسلیگا با شکست مواجه شدند. بایرن مونیخ پس از ۳۲ مسابقه شکست ناپذیری، با نتیجه سنگین ۴ بر یک برابر هوفنهایم شکست خورد و دورتموند با ۲ گل نتیجه را به آگسبورگ واگذار کرد.

بایرن مونیخ پس از اینکه موفق به فتح ۳ گانه شد، در هفته اول بوندسلیگا با نتیجه ۸ بر صفر شالکه را شکست داد و با پیروزی برابر سویا قهرمان سوپرکاپ اروپا شد. غیبت مهاجم لهستانی باواریایی‌ها در شکست مقابل هوفنهایم بی تاثیر نبود، زیرا او نیمه دوم به زمین رفت. دورتموند هم در شرایطی که هفته اول با ۳ گل، مونشن گلادباخ را شکست داده بود، مقابل آگسبورگ قرار گرفت، اما با ۲ گل نتیجه را به حریف واگذار کرد.

دورتموند فصل گذشته بایرن مونیخ را در بازی سوپرجام شکست داد، اما در هر ۲ بازی رفت و برگشت بوندسلیگا برابر قهرمان اروپا شکست خورد. به احتمال زیاد لوسین فاوره (سرمربی دورتموند) رینا و بلینگهام، ۲ جوان خود را نیمکت نشین کند. رویس و برات گزینه‌های مناسبی برای پرکردن جای خالی این ۲ بازیکن هستند. امره جان و متس هوملز یک بار دیگر به مصاف تیم سابق خود (بایرن مونیخ) خواهند رفت.

زاگادو، لوکاس پیژچک، اشملزر و شولتز کماکان مصدوم هستند و به این دیدار نخواهند رسید. این مسابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا پشت در‌های بسته برگزار می‌شود. با اعلام هانسی فلیک، لروی سانه به دلیل مصدومیت، در بازی برابر دورتموند غایب است.

آمار و ارقام

  • بایرن مونیخ برای چهاردهمین بار در رقابت سوپرجام شرکت می‌کند. آن‌ها آمار ۷ پیروزی و ۶ شکست را در ۱۳ بازی قبلی به ثبت رسانده اند.
  • لواندوفسکی با ۵ گل، بهترین گلزن سوپرجام آلمان است. او در ۶ بازی برای دورتموند مقابل بایرن مونیخ ۴ بار گلزنی کرد.
  • اولین رقابتی که فلیک به عنوان مربی روی نیمکت بایرن مونیخ نشست، به پیروزی ۴ بر صفر مقابل دورتموند ختم شد.
  • بلینگهام با ۱۷ سال سن می‌تواند رکورد جوان‌ترین بازیکن، جوان‌ترین گلزن و جوان‌ترین برنده سوپرجام را به دست آورد.

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: مانوئل نویر، پاوارد، زوله، آلابا، دیویس، کیمیچ، گورتسکا، مولر، گنابری، کومان و لواندوفسکی

ترکیب احتمالی دورتموند: بورکی، هوملس، آکانجی، امره جان، مونیر، گوریرو، برانت، سانچو، رویس، هالند و ویتسل


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۱:۳۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
پخش زنده نداره
آخرین اخبار