۱۰ هزار تن انار در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۱۰ هزار تن انار از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اردشیر شهرکی مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان را انار تشکیل می‌دهد که افزون بر یکهزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او, با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان تا آبان ادامه دارد، افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی دانه سنگان، ملس ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انار برداشت شده از باغات استان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرکی پیش بینی کرد امسال کشاورزان بیش از ٢٠ هزار و ۵٣۵ تن انار برداشت وبه بازار مصرف عرضه کنند.

او با اشاره به خواص انار گفت: این میوه علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C و E و اسید فولیک است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین نوع انار استان که شهرت جهانی دارد انار سنگان است که هم اینک برداشت آن درحال انجام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار