دستگیری ۴۲۶ متخلف شکار و صید در خوزستان طی ۶ ماه نخست امسال

مدیرکل حفاظت حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ۴۲۶ نفر متخلف شکار و صید در استان طی ۶ ماه نخست امسال شناسایی و دستگیر شدند.

محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در تشریح عملکرد این اداره کل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تعداد ۳۲۶ تخلف زیست محیطی در سطح استان طی ۶ ماه نخست امسال با تلاش یگان حفاظت محیط زیست کشف شد و ۴۲۶ متخلف صید و شکار دستگیر شدند.

او با اشاره به ارجاع متهمان به مراجع قضایی افزود: یگان حفاظت محیط زیست در مدت مذکور موفق به کشف بیش از ۳۶ اسلحه مجاز و ۱۳ اسلحه غیر مجاز که در هنگام شکار مورد استفاده قرار گرفته، شده است.

اشرفی به کشف و ضبط ۹۷۵ قطعه ادوات شکار شامل؛ موتور قایق، تور صیادی، الکتروشوکر و سایر ادوات شکار اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین نیرو‌های یگان محیط زیست در ۶ ماه اول ۱۱۲ قطعه پرنده و ۸ مورد پستاندار را از متخلفان به صورت زنده کشف و رها سازی کردند، ضمن اینکه ۴۳۲ قطعه پرنده و ۴۵۳۳ قطعه ماهی نیز کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص عملکرد این بخش در حوزه کنترل آلودگی هوا در سطح استان بیان کرد: در این مدت ۴۷ مورد آلودگی از سوی این نیرو‌ها گزارش و با عاملان آن برابر قانونی شده است، همچنین در ۳۳۶ هکتار از اراضی و مراتع و جنگل‌های استان آتش‌سوزی رخ داد که با تلاش محیط بانان، سایر ارگان‌ها و نیرو‌های مردمی مهار شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.