رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

خودمراقبتی اولین گام در کنترل کرونا ویروس است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا، خودمراقبتی در اولویت کنترل این بیماری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با ورود استان به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا، خودمراقبتی در اولویت کنترل این بیماری است.

او افزود: از هفته سوم شهریورماه ۹۹، سیر نزولی شیوع بیماری کرونا متوقف و بیماری وارد شیب صعودی اپیدمی ممتد در تمام نقاط کشور شد و ۲۷ استان کشور از مرحله هشدار به وضعیت قرمز رسید.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: در وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید ۱۹ با افزایش تعداد مبتلایان سرپایی، بستری و موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری بر اساس شاخص‌های تعریف شده، مواجه هستیم.

او ادامه داد: ورود به وضعیت قرمز می‌طلبد مردم دستورالعمل‌ها و در راس آن خودمراقبتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جزایری گفت: همچنین وضعیت قرمز می‌طلبد محدودیت‌هایی برای کنترل بیماری اعمال و با همدلی و همراهی مردم و مسئولین در مرحله اول به وضعیت ثبات و در ادامه وارد سیر نزولی شویم.

او افزود: تلاش‌ها برای تسریع روند نمونه گیری و سرعت بخشیدن در شناسایی مبتلایان و در نهایت کاهش ورودی مراکز درمانی و فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد.

جزایری اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به سردسیر بودن و زودرس و طولانی‌تر بودن سرما در این منطقه زودتر با شیوع بیماری آنفلوانزا مواجه می‌شود، ولی خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوانزای فصلی در استان گزارش نشده است.

او ادامه داد: واکسن آنفلوانزا توسط بخش دولتی و خصوصی در حال تامین است و بر اساس اولویت‌ها بین گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

جزایری گفت: بر اساس کمیته علمی کشوری واکسن آنفلوانزا بین گروه‌های هدف از جمله جانبازان شیمیایی، پرسنل بهداشتی و درمانی، پرسنل فوریت‌های پزشکی و کارکنان ۲۱ مراکز منتخب استان توزیع می‌شود.

او افزود: مادران باردار به تدریج و بر اساس نوبت به مراکز بهداشتی درمانی فراخوان می‌شوند که مادران باردار در سه ماهه سوم (هفته ۲۹ به بعد) با دعوت به مراکز درمحل واکسن آنفلوانزا را دریافت می‌نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار