المسیره: کرونا آرزو‌های عربستان را برای بهبود چهره‌اش در جهان بر باد داد

پایگاه اینترنتی شبکه المسیره نوشت شیوع ویروس کرونا امید و آرزو‌های عربستان برای میزبانی نشست گروه ۲۰ و بهبود چهره‌اش در سطح جهانی را از بین برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی درباره وضع حکومت سعودی گزارش داد: عربستان سعودی همچنان سیاست اتکا به آمریکا را در همه عرصه‌ها دنبال می‌کند و آمریکا سیاست دوشیدن عربستان را ادامه می‌دهد. این در حالی است که حکومت سعودی در بحران مالی قرار دارد. عربستان از یک سو خود را در باتلاق یمن گرفتار کرده است و راهی برای خروج نمی‌یابد و از سوی دیگر با کاهش درآمد مواجه شده است و قادر نیست هزینه‌های هنگفت جنگ و موارد دیگر را مدیریت کند.

بنابر آمار رسمی عربستان، صادرات نفت این کشور در مقایسه با سال قبل در ماه ژوئیه بیش از ۴۶ درصد کاهش داشته است. صادرات غیرنفتی عربستان هم با بیش از هشت درصد کاهش روبرو بوده و به ۴۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. صادرات کالا هم بیش از ۳۰ درصد کم شده و به ۴۴ هزار میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که آمریکا با امضای قرارداد‌های مختلف در صدد دوشیدن هر چه بیشتر عربستان است که آخرین مورد آن امضای یادداشت تفاهم اولیه با شرکت آمریکایی تکنولوژی پیشرفته سی ان جی "Advanced CNG Technologies, Inc" بود. این شرکت در زمینه فناوری موشک و صنایع فضایی فعالیت می‌کند.

در همین حال گزارش‌های غربی زیادی درباره واردات سلاح منتشر شده است. شبکه دویچه وله آلمان اعلام کرد عربستان یکی از بزرگترین وارد کنندگان سلاح در منطقه است.

پایگاه خبری آمریکایی دیلی بیست هم نوشت میزان سلاحی که به منطقه و در راس آن عربستان سرازیر می‌شود از سهم جهانی این منطقه از جمعیت و تولید ناخالص ملی بیشتر است. این یعنی سرانه هر فرد در این منطقه از سلاح، بالاتر از نسبت جهانی است.

المسیره در انتها نوشت: عربستان در ادامه سیاست بزک کردن چهره کریه خود بعد از رسوایی‌های پی در پی، درصدد است نشست مجازی سران کشور‌های گروه بیست را در روز‌های ۲۱ و ۲۲ ماه نوامبر آینده برگزار کند و این در حالی است که شیوع کرونا، امید و آرزو‌های عربستان را در میزبانی این نشست و بهبود چهره‌اش در جهان بر باد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
ماچطور"؟؟؟؟؟؟؟؟گل وبلبلیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
دیوانس
آخرین اخبار