معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان مطرح کرد؛

تقویت مهارت آموزی گامی بلند برای کاهش معضل بیکاری در خوزستان

حسین زاده گفت: تقویت مهارت آموزی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته گام بلندی برای کاهش معضل بیکاری در خوزستان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی حسین حسین زاده معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان در دیدار با عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بر ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تأکید کرد و خواستار اجرای آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار برای تربیت نیروی ماهر در این مناطق شد.

او افزود: حمایت از آموزش‌های مهارتی و گسترش آن برای ارائه آموزش مطابق با نیاز بازار کار می‌تواند در رشد و توسعه جامعه کمک بسزایی داشته باشد.

حسین زاده آموزش و ارتقای توانمندی مهارتی مناطق محروم را عامل دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی سهم بسزایی در توسعه اشتغال جوانان فاقد مهارت دارد، ضمن اینکه بیکاری از مشکلات عمده‌ای است که علاوه بر رنجش خانواده‌ها و سبب ایجاد معضلات اجتماعی و اقتصادی زیادی در جامعه می‌شود.

معاون سیاسی-اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: در سایه همت و تلاش شبانه روزی مجموعه ادارة کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، روند توسعه زیرساخت‌های مراکز آموزشی در این بخش که نقش بسیار مهمی در بستر سازی توسعه استان دارد بسیار چشمگیر است.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری‌های معاون استاندار در تامین اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی در اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و حاشیه کلانشهر اهواز پپ، گزارشی از اقدامات انجام شده در این اداره ارائه کرد و پیرامون توسعه آموزش مهارتی در مناطق مختلف استان توضیحاتی داد.

او گفت: رسالت فنی و حرفه‌ای در مسیر محرومیت‌زدایی از مناطق محروم استان در رابطه با مأموریت‌های نظام، توانمندسازی همه شهروندان به‌ویژه ساکنان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است و در این زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای اقدامی مناسب برای مهارت آموزی جوانان متناسب با شرایط آن مناطق برای رسیدن به اشتغال پایدار در نظر دارد.

سواعدی تصریح کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای فرصت مهارت‌آموزی را برای همه اقشار جامعه فراهم کرده و بطور حتم داشتن مهارت، متقاضیان را به بازار کار نزدیک‌تر می‌کند، ضمن اینکه کیفیت بخشی و افزایش تنوع آموزش‌ها منطبق با نیاز بازار کار و تربیت نیروی ماهر ومنخصص از رویکرد آموزش فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.