آغاز برداشت زیتون در طارم سفلی

برداشت زیتون از سطح ۹ هزار و ۷۵۰ هکتار از باغ‌های این محصول در بخش طارم سفلی استان قزوین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از این میزان سطح زیر کشت، هفت هزار هکتار باغات بارور و ۲ هزار و۷۵۰ هکتار غیر بارور است و پیش بینی می‌شود حدود ۲۱ هزار تن دانه زیتون امسال از این باغ‌ها برداشت شود.

علی اکبری افزود: پارسال ۲۶ هزار و ۸۰۰ تن دانه زیتون (۵۳ درصد دانه کنسروی و ۴۷ درصد برداشت دانه روغنی) در استان قزوین تولید شد و از این میزان ۲۵۰۰ تن روغن زیتون تولید شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: پیوند درختان به میزان ۲۷ هزار اصله، تغذیه باغات (طرح تلفیقی تغذیه زیتون) در سطح ۷۰ هکتار، هرس بازجوان سازی در سطح ۵۰ هکتار، هرس باردهی در سطح ۱۲۰ هکتار و تهیه سموم مورد نیاز با آفات درختان زیتون از جمله برنامه‌ها و اقدامات امسال سازمان جهاد کشاورزی در خصوص محصول زیتون بوده است.

به گفته او، همچنین توسعه (احداث باغات جدید زیتون) پارسال در سطح ۲۳۰ هکتار اجرا شده است.

اکبری در ادامه گفت: برای کنترل آفت مگس زیتون امسال در استان با وجود کلینیک‌های گیاه پزشکی، تیم‌های کارشناسی و ایستگاه‌های پیش آگاهی تا مرحله رسیدگی زیتون کنسروی در سطح دو هزار و ۱۹۰ هکتار مبارزه انجام شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: همچنین ۱۳۰ هزار کارت زرد و هزار عدد فرمون و پروتئین هیدرولیزات و سموم شیمیایی (طعمه پاشی) در باغات زیتون استان اجرا شده که این اقدامات باعث کنترل خسارت مگس زیتون به دانه‌های زیتون شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.