سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد:

برخورد با تور‌های مختلط که دارای خروجی فساد است مطالبه مردمی است

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد گفت: اکثر برگزارکنندگان تور‌های مختلط فاقد صلاحیت اخلاقی هستند و برپایی تور گردشگری باید با مجوز اداره کل گردشگری باشد و اختلاط و برگزاری تور‌های مختلط غیر اخلاقی پذیرفتنی نیست و نارضایتی اجتماعی را هم به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسماعیل رحمانی سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد گفت: پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند و دشمن به دنبال به انحطاط کشاندن جوانان است و اخیرا ضدانقلاب اقدامات خود را توسعه داده و به دنبال شیوع مشروبات الکلی و فساد اخلاقی جوانان در فضای مجازی است.

او افزود: عده‌ای در فضای مجازی به دنبال برگزاری تور‌های گردشگری و کوهنوردی در طبیعت هستند و با این اقدام به دنبال به انحطاط کشاندن جوانان هستند که در این قسمت اقداماتی انجام شده است.

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد ادامه داد: قانون در کل کشور باید اجرا شود، اما در برخی شهر‌ها و استان‌ها ممکن است قانون به دلایل مختلف اجرا نشود در هر صورت برای مسئول دستگاه قضا، قانون فصل الخطاب است و برخورد با فساد و هنجارشکنی عین قانون است.

رحمانی بیان کرد: برگزاری تور‌های مختلط غیراخلاقی پذیرفتنی نیست.

او تصریح کرد: همچنین با توجه به شیوع کرونا، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تور‌های گردشگری نیز از نگرانیهاست و تخلف در رعایت نکردن  اصول بهداشتی برخورد قانونی را به همراه دارد.

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد تاکید کرد: تا جایی که امکان دارد تور‌ها باید خانوادگی برگزار شود، خط قرمز ما ابتذال است و هر کجا هنجارشکنی باشد برخورد خواهیم کرد.

رحمانی اظهار کرد: دفاع از حقوق شهروندی و مبارزه با ناامنی از اولویت‌های دادسرای مشهد است و سرقت به عنف با کشیدن سلاح، حکم محاربه دارد.

او افزود: همچنین برخورد با سگ گردانی از دیگر اقدامات در راستای دفاع از حقوق عامه است که تلاش می‌شود با انتقال کلینیک‌های دامپزشکی به بیرون از شهر، حیوان گردانی را کاهش دهیم و شهرداری مشهد نیز محلی را در یکی از جاده‌های فرعی مشهد- نیشابور برای انتقال حیوانات جمع آوری شده مهیا کرده است.

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد ادامه داد: اخیرا گشت مشترکی با حضور پلیس و شهرداری برای جمع آوری حیوانات از سطح شهر مشهد فعال شده است.

رحمانی بیان کرد: میهمانی‌های مختلط شبانه در قسمت‌های حاشیه شهر و در باغ ویلا‌ها از دیگر معضلات است که اقداماتی در این خصوص صورت گرفته و باغ ویلا‌های برگزارکننده این مراسم شناسایی و با مالکان آن‌ها برخورد می‌شود.

او تصریح کرد: البته به میزان قابل توجهی برگزاری مراسم لهو و لعب در این باغ ویلا‌ها کاهش یافته است.

سرپرست دادسرای ناحیه ٦ مشهد تاکید کرد: فروش سلاح در حاشیه شهر مشهد از دیگر معضلات است که در این خصوص نیز کشفیات خوبی به ویژه در حوزه شناسایی متخلفان و کشف سلاح وینچستر که توسط ضدانقلاب از غرب کشور وارد می‌شود داشته ایم.

رحمانی اظهار کرد: مساله عفاف و حجاب و ساماندهی کافی شاپ‌ها در مناطق برخوردار شهر نیز از موضوعات در دستور است و از مدیران و گردانندگان کافی شاپ‌ها خواسته شده تا با نصب بنر و سایر روش‌ها به افراد هنجارشکن و فاقد حجاب مناسب تذکرات لازم را بدهند.

او  با اشاره به افزایش سرقت‌ها پس از شیوع کرونا افزود: در زندان مشهد، سرقت بیشترین جرم ارتکابی مجرمان است و باید آسیب‌های اقتصادی کاهش یابد که در این خصوص نیز دستگاه قضا همکاری لازم را دارد.
 
انتها ی پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.