نوبخت:

جلوی فعالیت سودجویان در زمینه طب سنتی را می‌گیریم

دبیر هیئت مدیره مجمع انجمن علمی گروه پزشکی ایران گفت: جلوی فعالیت سودجویان در زمینه طب سنتی را می‌گیریم تا سلامتی مردم به خطر نیفتد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوبخت دبیر هیئت مدیره مجمع انجمن علمی گروه پزشکی ایران در نشست تبیین سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت در زمینه حمایت از طب سنتی و مکمل (از طریق ویدئو کنفرانس) اظهار کرد: در ابتدا باید از کادر درمان و مدیران مراکز درمانی تشکر ویژه‌ای کنم که شبانه روز برای مهار کردن کووید۱۹ تلاش کردند، این عمل آن‌ها قابل ستایش است.

او گفت: سال‌ها توفیق آن را داشته ام که در راستای طب سنتی ایران خدمت کنم. در این بین با موارد متفاوتی درباره طب سنتی رو به رو شده‌ام.

نوبخت بیان کرد: چند روز پیش در فضا مجازی نامه‌ای از طرف انجمن طبیبان سنتی منتشر شد که به دلیل جایگاه‌های ویژه‌ای که امضا کنندگان این نامه داشتند، به خصوص بخشی از آن‌ها را نخبگان کشور تشکیل می‌دادند، موجب شد، صحبت‌هایی درباره  این موضوع با وزیر بهداشت داشته باشم.

او افزود: درحال حاضر کشور و تمام دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا است، بنابراین باید تدابیری را برای کنترل این ویروس اتخاذ کنیم.

ضرورت آشنایی دانشجویان با طب سنتی

نوبخت تاکید کرد: یکی از پیشنهاد‌های وزیر بهداشت این بود که باید به طب سنتی به صورت یک میراث گران بها نگاه کرده و از استادان دانشگاه‌ها درخواست کنیم که دانشجویان را با این طب آشنا کنند و به خوبی با آن انس بگیرند.

او با بیان اینکه طب سنتی یکی از طب‌های ارزشمند است، اظهار کرد: طب سنتی و مکمل تنها باید مبتنی بر شواهد علمی بررسی شود و مورد استفاده قرار بگیرد و بدون قاعده و قانون نباید به کار گرفته شود.

نوبخت تصریح کرد: امروز طب سنتی باید از لحاظ علمی کاملا اطمینان خاطر ایجاد کند تا بتوانیم در سلامت بشر آن را به کار بگیریم. بسیار تاکید شده که به سرعت جلوی فعالیت افراد سودجو در این زمینه گرفته شود تا نتوانند با جان مردم بازی کنند.


بیشتر بخوانید


او در پایان یادآوری کرد: نامه انجمن طبیبان، نامه عادی تلقی نمی‌شود و باید به خوبی برجسته شود تا بتوانیم نتیجه گیری خوبی را در این باره بگیریم. ‌چندین نفر در این راستا حضور دارند که در آینده نزدیک در وزارت بهداشت نقش آفرینی  می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار