سپهری خبرداد؛

سهم آموزش‌های مهارتی در بودجه آموزش و پژوهش کمتر از ۱۰ درصد است

دبیر جلسه شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت گفت: سهم آموزش‌های مهارتی از کل بودجه آموزش و پژوهش در کشور ۹.۳ درصد یعنی زیر ۱۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا سپهری دبیر جلسه  شورای عالی آموزش تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت با بیان اینکه دستور کار این جلسه تدوین سیاست‌های کلان همچنین بودجه ۱۴۰۰ برای آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز مسابقه مهارت در سال آینده است، اظهار کرد: سهم آموزش‌های مهارتی از کل بودجه آموزش و پژوهش در کشور ۹.۳ درصد یعنی زیر ۱۰ درصد است.

 سپهری با اشاره به سیاست‌های کلان نظام جامع آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی گفت: از وظایف این شورا نظام‌بخشی و ساماندهی به آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارت کشور برای رشد توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی مهار و متخصص است.

او افزود: افزایش سهم کمی و کیفی آموزش، تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی در نظام آموزشی برای افزایش تولید ثروت ملی، کاهش فقر و تحقق عدالت آموزشی در جامعه از طریق ایجاد نهضت مهارت آموزی محقق می شود.

سپهری ادامه داد: ارتقای جایگاه شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ارتقای نقش و اختیار ارائه‌دهندگان آموزش مهارتی و تقویت جایگاه بخش خصوصی و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و سودمندی گستره نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی مدنظر است.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار