رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

هرگونه بی احتیاطی اوج گیری شیوع کرونا را به همراه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویژه بیماران بستری، چهارمحال و بختیاری از وضعیت هشدار (نارنجی) وارد وضعیت قرمز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان، چهارمحال و بختیاری از وضعیت هشدار (نارنجی) وارد وضعیت قرمز شد و خروج از این وضعیت به شدت به رسیدن به ثبات نسبی و رفتار‌های بهداشتی افراد بستگی دارد.

او افزود: در زمانی که در اوج شیوع بیماری کرونا قرار داریم در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه فاصله اجتماعی و اعمال برخی از محدودیت‌ها به مدت دو دوره کمون (۳ تا ۴ هفته) می‌توان با ایجاد یک مکث در شیوع بیماری و رساندن آن به وضعیت ثبات برای ورود به سیر نزولی بیماری امیدوار بود.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه عده‌ای از افراد علی رغم تاکیدات مکرر همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و هشدار‌های بهداشتی سهل انگار هستند اضافه کرد: در کنار آموزش، ارشاد و خواهش و تمنا با توجه به تحرکات ستاد ملی و ستاد‌های استانی مقابله با کرونا و آشکار شدن این نقیصه که اقدامات ارشادی برای الزام برخی‌ها به رعایت دستورالعمل ها بی اثر است، باید کم کم منتظر یکسری اقدامات تنبیهی و محدودیتی برای این افراد بود.

او با بیان اینکه برخی از سهل انگاری و نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها نه تنها خود فرد بلکه سلامت دیگران و جامعه را تهدید می‌می کند ادامه داد: این گونه رفتار‌ها جرم و قابلیت پیگیری و برخورد قضایی دارد.

شیرانی با بیان اینکه هر بازگشایی و بی احتیاطی اوج گیری شیوع بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد گفت: تعطیلات و مراسم‌های عزاداری، مسافرت‌های بی رویه و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی در یک ماهه‌ی اخیر موجب افزایش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و استان شده است.

او افزود: از نظر متولیان بهداشت و درمان، بازگشایی مدارس در مرحله اوج شیوع بیماری کار خطرناکی محسوب می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: با توجه به فراهم شدن امکان آموزش مجازی خوشبختانه بسیاری از دانش آموزان از آموزش مجازی استفاده و این امر به کاهش اثرات این اقدام کمک کرد.

او ادامه داد: عواقب هر بازگشایی حدود دو تا چهار هفته بعد نمایان می‌شود و در خصوص بازگشایی مدارس هنوز برای اظهار نظر زود است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.