امام جمعه موقت تهران در قم:

مشکلات کشور به خاطر تفکر لیبرالی برخی مدیران است

حجت الاسلام صدیقی گفت:عده‌ای با تفکر لیبرال در دولت به مردم ظلم می نمایند و فساد و تباهی را ایجاد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) با اشاره به آیات ۳۹ تا ۴۱ سوره مبارکه حج، اظهار کرد: خداوند در این آیات هم فلسفه قیام امام حسین علیه السلام با جبهه کفر و ظلم و اثرات و برکات دفاع مقدس را بیان کرده و هم وظیفه دولتی که به برکت خون مدافعان و مرارت‌های مجاهدان به عمل می‌آید و تکلیف مسئولان بعد از دفاع مقدس را روشن کرده است.

او افزود: خداوند در آیه ۳۹ سوره حج می‌فرماید به افرادی که عده‌ای برای قتلشان به مقاتله پرداخته‌اند اذن به دفاع داده شد، زیرا خدا مظلومیت را نمی‌پسندد و بر هر فردی دفاع واجب است، زیرا دفاع یک امر فطری است که در همه موجودات وجود دارد و بر انسان واجب است که از جان، دین، مال، ناموس، فرهنگ و هویت خود دفاع کند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: این آیه به ما درس داده است که ما بنده خدا هستیم و بشر باید مطیع خدا باشد و بدون اذن خدا هیچ کاری را نباید انجام دهد، ولی کسانی که اعتقادی به خدا و اذن الهی و مسئله ولایت ندارند خدا آن‌ها را رها کرده است.

او با بیان این که امام حسین علیه‌السلام به وظیفه الهی خود در تشکیل حکومت و اجرای دستورات الهی در جامعه قیام کردند، گفت: توجیه دیگری که اباعبدالله (ع) برای قیام خود مطرح فرمودند این بود که جامعه به فساد کشیده شده و فرهنگ فسق و فجور و ظلم فراگیر شده و در جامعه آلوده سکوت حرام است؛ در این شرایط اگر انسان نمی‌تواند کاری کند زندگی بی حاصل خواهد بود و انسان باید با خون خود مردم را هدایت و آگاه کند.

نفوذ تفکر لیبرالی

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که انقلاب ما از همان روز اول به دنبال بندگی خدا بود و عده‌ای جان بر کف در خط مقدم برای بندگی خدا مجاهدت می‌کردند، گفت: از طرف دیگر از همان اول عده‌ای با تفکر لیبرالی دردولت نفوذ کردند و این جریان ادامه داشت و امروز هم شاهد این هستیم که همین جریان به مردم ظلم می‌کنند و فساد و تباهی را برای مردم ایجاد می‌کنند.

او اظهار کرد: هر چه ما پیشرفت علمی، صنعتی، دفاعی و نظامی داشتیم به برکت اعتقادات دینی و تبعیت از نایب امام زمان (عج) بوده و هر جا مشکلات گرانی، فحشاء، رشوه خواری و انتخاب افراد ناصالح برای مدیریت جامعه داریم به خاطر بی‌توجهی به وظایف دینی بوده، زیرا دین تضمین کننده دنیا و آخرت ما است.

امام جمعه موقت تهران ذکر خدا را عامل ایجاد آرامش در انسان و جامعه دانست و گفت: قرآن، پیامبر (ص)، ائمه (ع)، نماز و هر چیزی که ما را به یاد خدا بیندازد ذکر الله است و اگر می‌خواهیم آرامش و سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم باید به دنبال چیز‌هایی باشیم که انسان را به یاد خدا بیندازند.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.