تهیه واکسن آنفلوآنزا از مراکز مجاز

رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر تهیه واکسن آنفلوآنزا را مراکز مجاز، گفت : حتما باید تاریخ درج شده روی آن ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص همزمانی بیماری آنفلوآنزا با کرونا،گفت : ویروس کرونا با عنوان کووید ۱۹ از اوایل زمستان پارسال با ورود در کشور چین و به دنبال آن در دیگر کشور‌ها ایجاد شد و از آنجا که این بیماری نوپدید است و هنوز به یک‌سالگی خود هم نرسیده موجی از ابتلا در دنیا و تغییر در وضعیت زندگی افراد ایجاد کرده است.

او گفت : آن‌جا که با آغاز فصل پاییز هر ساله ویروس آنفلوآنزا، یک همه‌گیری و عفونت‌های تنفسی ایجاد می‌کرد، امسال این نگران در مورد همزمانی آن با ویروس کرونا وجود دارد که تشخیص و افتراق این دو از هم تنها از طریق تست پی. سی. آر است.

رئیس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: رعایت اصول بهداشتی (استفاده از ماسک، شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی) می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از تمامی عفونت‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا و کرونا دارد.

او ادامه داد: امسال از آن جا که اولین سالی است که همزمانی ویروس کرونا و آنفلوآنزا را داریم، باید دقت و توجه بیشتری داشته باشیم، البته ایجاد نگرانی و استرس زیادی هم نکنیم برای اینکه همه ما در کنار هم با عنوان مشارکت اجتماعی اگر اصول بهداشتی را رعایت کنیم می‌توانیم از این مرحله هم به سلامت عبور کنیم.

بیگلری گفت: کسانی که دارای بیماری مزمن، و سیستم ایمنی ضعیفی و سالمندان هستند بیشتر در معرض آنفلوآنزا و کرونا استقرار دارند، البته این ویروس‌ها کاملا جدا از هم هستند که فعلا با واکسن می‌توان آنفلوآنزا را کنترل کرد.

او بر آگاهی داشتن در تشخیص واکسن آنفلوآنزا اصل از تقلبی، گفت: واکسن آنفلوآنزا طی روز‌ها و هفته‌های آینده در داروخانه‌های رسمی یا مراکز بهداشت توزیع می‌شود که ضرورت دارد مردم حتما از مکان‌های معتبر و مجاز آن را تهیه و بر تاریخ درج شده روی آن دقت داشته باشند.

این مسئول باتاکید بر توجه به اینکه تاریخ اعتبار واکسن آنفلوآنزا مخدوش نباشد، ادامه داد: روی واکسن آنفلوآنزا حتما باید تاریخ ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ درج شده باشد که نشان دهنده این است که طی زمستان امسال و اوایل بهار پارسال تولید شده و می‌تواند ایجاد ایمنی کند این واکسن باید در اولین فرصت بعد از تهیه تزریق شود.

او بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کرد و گفت: اجازه دهیم که واکسن آنفلوآنزا به دست کسانی برسد که نیاز مبرم به تزریق آن دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار