تازه‌های نشر؛

«فیلی در اتاق» منتشر شد

کتاب «فیلی در اتاق» نوشته مریم نفیسی راد در نشر پایتخت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رمان «فیلی در اتاق» اثر مریم نفیسی‌راد در مهرماه ۱۳۹۹ توسط نشر پایتخت (گروه انتشاراتی شانی) منتشر شده است. در این کتاب، خنده و شادی در کنار هم بیان شده اند. اسم اصلی شخصیت‌های اصلی کتاب، ماریا تریبیانی مریم رادمهر است. این رمان به پروژه‌ای با عنوان «پروژه‌ی فیل» اشاره می‌کند که فقط هفت‌تن از سران جهان از آن خبر دارند.


بیشتر بخوانید



«فیلی در اتاق» یک رمان علمی‌تخیلی است که در بستری رئال به رشته تحریر درآمده است. در رمان، صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز زیادی وجود دارد. یک ایده اولیه در رمان وجود دارد که در دل آن صد‌ها ایده دیگر دیده می‌شود. این کتاب ده فصل دارد.

فیلی در اتاق یک اصطلاح است برای اینکه به مشکل یا خطر واضحی اشاره کند که هیچ کس نمی‌خواهد درباره آن سخن بگوید. رمان بر اساس لغت پساحقیقت یعنی همان فراتر از حقیقت نوشته شده است. لغتی که لغت سال ۲۰۱۶ میلادی آکسفورد شد. سریال موفق و پربیننده» «فارگو» هم براساس همین لغت ساخته شد.

فصل اول کتاب «فیلی در اتاق»‌، از خانه‌ای امن سخن می‌گوید و نویسنده در این فصل مباحث زیادی را مطرح می‌کند. شرکتی ابر قدرت دارو و شیمیایی به نام «الفارماکم» در رمان معرفی می‌شود. این شرکت داروی سرطان را کشف کرده است، اما برای منافع شخصی اش از دادن دارو امتناع می‌کند.

نکته‌ی جالب فصل «خانه امن»، شرح روابط و توضیحات انتزاعی، مفهومی و علمی است. نویسنده کوشیده اطلاعات را در قالب دیالوگ به مخاطب انعکاس دهد؛ برای مثال، از قضیه‌ی گربه شرودینگر صحبت می‌کند که بی‌ربط به عنوان کتاب نیست. زمانی از این اصطلاح استفاده می‌شود که شما ندانید نتیجه یک بحث چیست، یا از ترس دانستن جواب؛ موضوع را انکار می‌کنید.

قلم مریم نفیسی‌راد روان، سلیس و بامحتواست. این نویسنده بدون اینکه خودش بخواهد همراهانی پیدا می‌کند و تبحرش در نوشتن رمان به‌حدی است که هر کسی با هر سلیقه‌ای به نوشته‌های او علاقه‌مند می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.