مدیرکل بهزیستی ایلام:

۷۵درصد معلولیت شنوایی قابل پیشگیری است

همتی با اشاره به اینکه شنوایی عمده‌ترین و شایع‌ترین علت معلولیت در بدو تولد است، گفت: ۷۵درصد این نوع معلولیت قابل پیشگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛زهرا همتی مدیرکل بهزیستی ایلام به مناسبت روز جهانی ناشنوایان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام گرفته ۵۰ درصد علت معلولیت‌های شنوایی عوامل ژنتیکی، ۲۵درصد بیماری‌های حین بارداری و ۲۵ درصد عوامل ناشناخته بوده که با این حساب با انجام مشاوره‌های پیش از ازدواج و بارداری و حین بارداری، ۷۵درصد معلولیت‌های شنوایی قابل پیشگیری است.

او با ذکر اینکه از مجموع ۱۴ هزار و ۶۰۸ فرد دارای معلولیت استان دو هزار و ۲۵۳ نفر دارای معلولیت شنوایی هستند، ادامه داد: از این شمار یک هزار و ۲۵۲نفر مرد و یک هزار و یک نفر نیز زن هستند و ناشنوایی با میزان ۱۵.۴۲ درصد شایع‌ترین نوع معلولیت بدو تولد در این استان است.

او اظهار کرد: در صورتیکه ناهنجاری شنوایی نوزاد پیش از سه ماهگی تشخیص داده شود با درمان به موقع می‌تواند به مهارت‌های گفتاری متناسب با کودکان طبیعی دست یابد.

مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین به فعالیت مرکز خانواده کودک کم شنوا در این استان اشاره کرد و افزود: خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها دارای ناهنجاری شنوایی است با مراجعه به این مرکز و انجام تربیت شنیداری و گفتار درمانی امکان درمان کودکانشان وجود دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.