معاون فرهنگی وزیر بهداشت در ساری خبر داد؛

ارائه تسهیلات ویژه مالی و بیمه‌ای برای دستیاران پزشکی

دکتر لاری گفت: وزیر بهداشت تسهیلات ویژه مالی و بیمه‌ای برای دستیاران پزشکی کشور مصوب و اجرایی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در سفر به مازندران با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در بیمارستان‌ها، درمان بیماران بردوش دستیاران پزشکی قرار دارد، گفت: با حمایت وزیر بهداشت و اقدامات انجام شده بودجه خوبی در قرض الحسنه مهر سرمایه گذاری شده است تا دستیاران بتوانند از آبان ماه امسال وام دریافت کنند.

او به عقد قرارداد دستیاران پزشکی با بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: دستیاران می‌توانند با پرداخت ماهانه ۳۷۰ هزار تومان بیمه خویش فرمایی شوند.

دکتر لاری گفت: حق الزحمه دستیاران نیز ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد که در هیات امنای مشترک تصویب و به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت به فعالیت دانشجویان در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در حوزه فرهنگی باید دانشجویانی داشته باشیم که از نظر علمی رتبه بالا و همه بعدی باشد.

بیشتر بخوانید:

او با تاکید بر تربیت دانشجویان جسور و شجاع، بر دانشجو محور بودن برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: در دانشگاه‌ها برنامه‌هایی موفق هستند که خود دانشجویان آن را مطرح کرده و در اجرای آن مشارکت بیشتری داشته باشد.

دکتر لاری یکی از برنامه‌های این معاونت را شرکت دانشجویان با سلایق مختلف در حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: جوانان امروز در کنار تحصیل در حوزه هنری نیز مهارت داشته که باید به آن توجه شود، زیرا در عصر امروز فرهنگ جامعه بر اساس هنر آن سنجیده می شود.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه صندوق رفاه باید در خدمت امور فرهنگی و رفاهی دانشجویان و دانشگاه باشد، ادامه داد: سرانه فرهنگی دانشجویی رشدی ۷۰ درصدی داشته است.

دکتر لاری به افزایش بودجه حوزه ستادی فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت اشاره کرد، و افزود: با تحولی که در این بخش بوجود آمد با توجه به شیوع بیماری کرونا به دانشگاه‌ها کمک می‌کنیم تا زیرساخت‌های فرهنگی و دانشجویی را گسترش دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طرح تحول به زیرساخت‌های فرهنگی توجه کمتری شده است، گفت: در حوزه خوابگاه دانشجویی در برخی استان‌ها با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم شاهد ساخت خوابگاه‌های دانشجویی بیشتری در کشور باشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.