کرمانشاه هشتمین استان‌ پیر کشور

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از قرارگیری کرمانشاه در رتبه هشتم پیرترین استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۱۹۵ هزار نفری سالمندان استان گفت : طبق آخرین سرشماری، استان کرمانشاه ۱۹۵ هزار و ۷۰۱ سالمند ۶۰ سال به بالا دارد.

او نرخ سالمندی استان را ۱۰.۰۲ درصد اعلام و گفت : این نرخ نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان سالمند هستند.

محمدی از قرارگیری استان در رتبه هشتم پیرترین استان کشور خبر داد وافزود: در میان شهرستانهایِ استان نیز، دالاهو با نرخ سالمندی ۱۳.۵۵ درصد پیرترین و ثلاث باباجانی با نرخ سالمندی ۶.۸ درصد جوانترین شهرستانِ استان محسوب می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به فعالیت پنج مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان در استان، افزود: تمامی این مراکز در شهرستان کرمانشاه مستقر هستند و هم اکنون ۳۱۰ سالمند در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

او به فعالیت شش مرکز روزانه توانبخشی سالمندان در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد، چهار مرکز در کرمانشاه، یک مرکز در اسلام آبادغرب و یک مرکز در سرپل ذهاب مستقر است و در این مراکز خدمات فرهنگی، آموزشی و ... با هدف غنی سازی اوقات فراغت سالمندان ارائه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون به دلیل شرایط کرونایی و خطراتی که برای سالمندان وجود دارد، خدمات این مراکز بصورت مجازی ارائه می‌شود.

محمدی گفت: علاوه بر این‌ها سه مرکز ویزیت در منزل سالمندان در استان فعالیت دارد که همگی در شهر کرمانشاه مستقر هستند و با اعزام تیم سیار درمانی شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناس، به سالمندانی که امکان حضور در مراکز نگهداری برای آن‌ها میسر نیست، خدمات می‌دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار