مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان:

مهارت محوری در استخدام نیروی کار سبب توسعه صنعت می‌شود

سواعدی مهارت محوری در بکارگیری و استخدام نیروی کار را عامل تحول و توسعه صنعت دانست و بر تربیت نیروی ماهر تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به بازدید از شرکت تولید سیم و کابل اهواز اشاره کرد و گفت: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی آموزش مهارت‌های گوناگون در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی، نقش بسزایی در توسعه پایدار و کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید دارد.

او گذراندن آموزش‌های مهارتی در رسیدن به اشتغال پایدار را موثر دانست و افزود: مهمترین عنصر تولید، آموزش مهارت‌های مرتبط با حوزه تخصصی آن کار است.

سواعدی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید توسعه یابد، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های برای برون رفت از وضعیت بیکاری، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای، رونق کارآفرینی و اشتغالزایی است، ضمن اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای رشد اقتصادی و به ویژه شتاب دهی به فرآیند تولید امری حیاتی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در پایان تصریح کرد: آمادگی کامل برای ارائه دوره‌های آموزش مهارتی مورد نیاز واحد‌های صنعتی برای ارتقای مهارت شاغلان وجود دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.