مرمت تکیه تاریخی بیگلربیگی شهر کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از مرمت تکیه تاریخی بیگلربیگی شهر کرمانشاه خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بااشاره به ارزش تاریخی تکیه بیگلربیگی کرمانشاه، گفت : احداث این تکیه زیبا سال ۱۳۰۹ هجری قمری توسط مرحوم عبدالله خان فراش باشی معروف به بیگلربیگی در بافت قدیمی شهر کرمانشاه شروع شد و بعد از گذشت شش سال در سال ۱۳۱۵ به پایان رسید.

او گفت : تکیه بیگلربیگی از نظر آیینه کاری، تزیینات و گچ بری در میان تکایای استان بی نظیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: در دهه‌های گذشته از این تکیه برای برگزاری مراسم عزاداری در ایام مختلف سال بخصوص در ایام محرم و صفر استفاده می‌شد.

او با تاکید براینکه این تکیه تاکنون چندباری مرمت و بازسازی شده، ادامه داد: متاسفانه در زلزله‌های بزرگ چندسال اخیر استان خسارات و آسیب‌هایی به این تکیه ارزشمند وارد شد، لذا به دنبال تخصیص اعتباراتی برای مرمت و بازسازی آن بودیم.

قادری افزو: در ماه‌های گذشته حدود ۱۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی این تکیه اختصاص یافت و عملیات مرمتی آن آغاز شد.

او گفت: برچیدن لایه‌های آسیب دیده بام، اجرای عایق رطوبتی، اصلاح و مرمت بخش‌هایی از گنبد حسینیه، رنگ آمیزی گنبد، مرمت اندود‌های دیوار‌های سقف، ستون‌های گچی، در‌ها و پنجره‌های چوبی، اُرسی‌ها و. از جمله اقدامات مرمتی انجام گرفته در تکیه تاریخی بیگلربیگی کرمانشاه است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار