رئیس سازمان بهزیستی کشور:

تکیه بر اندیشه اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی برای ما امیدبخش است

قبادی دانا گفت: تکیه بر اندیشه اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی می‌تواند برای ما راهگشا و امیدبخش باشد و آنچه که خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه ایجاد می‌کند یادآوری واقعه عاشورا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم شانزدهمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی اظهار کرد: تکیه بر اندیشه اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی می‌تواند راهگشا و امیدبخش برای ما باشد و آنچه که به ما انرژی و قوت می‌دهد و خون تازه‌ای در رگ‌های جامعه ایجاد می‌کند یادآوری واقعه عاشورا و حماسه حضرت سیدالشهدا، خانواده و یاران باوفای آن امام بزرگوار است.

او ادامه داد: تکیه بر شهدای اسلام و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا برای ما راهگشا است و باعث می‌شود بتوانیم با تکیه بر اعتماد به نفس و تقویت خودباوری راه خود را بهتر از گذشته بپیماییم.

قبادی دانا تصریح کرد: حدود ۱۶ سال است که این همایش برگزار می‌شود و به صورت خودجوش توسط هیئت فرهنگی – مذهبی محبین اهل بیت (ع) این اقدام شروع شده و از سوی اداره بهزیستی استان فارس ادامه پیدا کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: اکنون شرایط کرونایی باعث شده فاصله ظاهری بین ما قرار داده شود، اما یاد و نام سید الشهدا قلب‌های ما را به هم نزدیک می‌کند و از اقصی نقاط کشور شیعیان امام حسین (ع) با زنده نگهداشتن یاد و نام حماسه بزرگ عاشورا به هم نزدیک می‌شوند و تلاش می‌کنند با همدلی و همزبانی در حرکت با یکدیگر برای دستیابی به اهداف بلند اسلام به موفقیت برسند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه موضوع همایش امسال غدیر شام است، اضافه کرد: ۲۱۰ اثر از ۲۴ استان از سراسر کشور در این همایش داوری شده و ۵۶ اثر از ۱۶ استان شامل ۳۷ دلنوشته و ۱۹ شعر منتخب شده است.

او با بیان اینکه صحبت‌هایی شد مبنی بر اینکه این همایش به تهران منتقل شود، اما با این موضوع مخالفت کردم، گفت: این همایش باید در شیراز بماند و از سوی ستاد مرکز تقویت و حمایت شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امسال قرار بود همایش را در خدمت مقام معظم رهبری باشیم، اما به علت شرایط کرونایی چنین چیزی فراهم نشد، افزود: تلاش می‌کنیم با برطرف شدن ویروس کرونا این همایش سال آینده در خدمت مقام معظم رهبری برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.