بستری کرونا در مهاباد پنج برابر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هم اکنون ۴۲ بیمار مرتبط با کرونا در بخش ایزوله بیمارستان این شهرستان بستری هستند که نسبت به ماه گذشته افزایش پنج برابری را نشان می‌دهد.

امیر بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اعلام اینکه بستری شدگان کرونا در مهاباد پنج برابر شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از مجموع کل بستری شدگان بخش ویژه کرونا ۱۱ نفر مبتلا به کرونا، ۳۱ نفر مشکوک به بیماری کووید-۱۹، ۶ نفر در بخش آی‌سی‌یو و یک نفر نیز به دستگاه اکسیژن متصل است و حال عمومی مناسبی ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۹۴۷ شهروندان مهابادی دچار بیماری کرونا شده‌اند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۹۱۲ نفر بومی هستند که هزار و ۵۰۷ نفر آن مرد و مابقی خانم را تشکیل می‌دهند.


بیشتر بخوانید


مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه ۴۱.۷ درصد کل مبتلایان مهابادی در رنج سنی ۲۰ تا ۴۰ سال هستند، اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲۶ نفر جان خود را از دست دادند که ۱۹ آنان از اهالی روستا بودند.

بهزاد اذعان کرد: ۶۰ نفر از ۲۵۷ بیمار مبتلا به کرونا با بیماری قلبی عروقی، ۲۱ نفر از ۱۴۱ بیمار مبتلا با بیماری دیابت، پنج نفر از ۳۱ بیمار مبتلا به بیماری ریوی، سه نفر از ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا با بیماری کلیوی و ۱۱ نفر از ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا با سایر بیماری‌های زمینه‌ای فوت شده‌اند.

او در خصوص میزان سهمیه واکسن آنفلوآنزا در پاییز امسال نیز گفت: هنوز سهمیه مشخصی برای شهرستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام نشده، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته اعلام نیاز بیشتری شده و واکسن با اولیت‌های تعیین شده از طرف وزارتخانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از ماه گذشته در وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.