دهمین مرکز نیکوکاری در مهاباد راه‌اندازی شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: دهمین مرکز نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ کار نیک و کمک به نیازمندان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد از دهمین مرکز نیکوکاری در مهاباد خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: این مرکز در راستای سیاست‌های جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) در تقویت و افزایش مراکز نیکوکاری و به نیت خدمات رسانی بیشتر و سریع‌تر به نیازمندان و مددجویان راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه این مرکز نیکوکاری در سطح شهر مهاباد فعال هستند، افزود: راه‌اندازی ۶ مرکز نیکوکاری دیگر نیز با اولیت دهستان‌های سطح شهرستان تا پایان سال در دستور کار کار کمیته امداد قرار دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵ میلیارد ریال کمک و صدقه از شهروندان دریافت شده که از این میزان ۲۲ میلیارد ریال توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.


بیشتر بخوانید


خضری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مبالغ جمع آوری شده به صورت نقدی و مابقیه کالایی است، بیان کرد: هدف از توسعه مراکز نیکوکاری انجام امری خداپسندانه برای جذب و هدایت کمک‌های مردمی در رسیدگی به رفع مشکلات نیازمندان است.

او با بیان اینکه مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک‌هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، اذعان کرد: در این مراکز اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در این مراکز با حفظ عزت‌نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

هم‌اکنون ۶ هزار و ۴۵۰ خانوار مهابادی با ۱۲ هزار نفر زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد، یک‌هزار و ۵۰ دانش‌آموز، ۶۵۶ ایتام و محسنین و ۱۱۰ نفر دانشجو هستند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.