عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد؛

کاهش چشمگیر گودبرداری پر خطر در تهران

نبی ئی گفت: با افزایش نظارت در حوزه ساخت و ساز شاهد کاهش چشمگیر گود برداری‌های پر خطر بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نبی ئی عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و رئیس کمیته ایمنی این سازمان در مراسم گرامیداشت روز ایمنی با اشاره به اینکه کمیته ایمنی یکی از کمیته‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان از سالیان گذشته بوده است گفت: زمانی که بحث نظارت افزایش می‌یابد که حادثه‌ای رخ داده، اما ما سعی کرده‌ایم قبل از وقوع حادثه، اقدامات پیشگیرانه‌ای با همکاری معاونت خدمات مهندسی و بازرسی این کمیته داشته باشیم.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی در اولویت کمیته ایمنی هم قرار گرفت و در همان ماه اول راهنمای مقابله با كرونا در كارگاه های ساختمانی از سوی كميته ايمنی ارائه شد.

نبی ئی اظهار کرد: بهداشت و ایمنی باید در کارگاه‌های ساختمانی افزایش یابد که البته آمار‌ها در ماه‌های گذشته نشان داده است که نظارت بیشتر کمیته ایمنی تا کنون موثر بوده و با وجود آنکه از سال گذشته در کارگاه‌های ساختمانی با مشکلات جدی روبه‌رو بوده‌ایم، اما به هر حال میزان حوادث در این بخش کاهش یافته است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی به هفته ایمنی و روز ایمنی هم اشاره کرد و گفت: شعار سازمان نظام مهندسی در این بخش آن بوده که «رعایت مقررات ملی ساختمان ضامن ایمنی ساختمان» و ما سعی کرده‌ایم با برگزاری این مراسم بزرگداشت، تلنگری در جهت افزایش حساسیت در حوزه ایمنی ایجاد کنیم.

به گفته این مقام مسئول پیش از آنکه مشکلی رخ دهد و ما اقدام به پرداخت مبلغ دیه کنیم، می‌توانیم این مبلغ را برای زندگی و پیشگیری از حوادث هزینه کنیم.

 

 

 


بیشتر بخوانید


 وقوع حادثه در حوزه ساختمان، سه نسل را درگیر خود می‌کند

نبی ئی عنوان کرد: زمانی که یک حادثه برای فردی رخ می‌دهد سه نسل بعد از آن درگیر می‌شوند و این سه نسل باید تبعات این حادثه را پس دهند، بنابراین پیشگیری از حادثه و گرفتن یک تصمیم درست به ویژه در حوزه‌های کارگاه‌های ساختمانی می‌تواند در این بخش موثر باشد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بیان کرد: ایمنی به نوعی یک فرآیند است و در واقع با ارائه فرایند درست و همچنین بازرسی‌های مستمر به ویژه در حوزه کارگران می‌توانیم موفق عمل کنیم.

نبی ئی تاکید کرد: کمیته ایمنی به طور مستمر چک لیست بازرسان را بررسی می‌کند و آمار‌ها از بازرسی‌های سال‌های گذشته نشان داده است که در حوزه گودبرداری بسیار موفق بوده‌ایم و آمار ریزش گودبرداری‌ها به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

او با بیان اینکه با اهتمام ناظران، بازرسان ساختمانی و همچنین همکاری ارگان‌های مختلف در حوزه مدیریت می‌توانیم شاهد مدیریت یکپارچه در این بخش باشیم افزود: کمیته ایمنی راهبرد‌هایی را تعیین می‌کند که در چشم انداز آینده باید به این اهداف دست یابیم.

او یادآور شد: افزایش نظارت و تعامل در بخش‌های مختلف باعث می‌شود که در آینده یک ساختمان ایمن را داشته باشیم.

نبی ئی تصریح کرد: در این بخش باید نظارت‌ها بهبود یابد و جدی‌تر گرفته شود، چرا که بتوانیم به خریداران و دینفعان واقعی ساختمان‌های ایمن تری تحویل دهیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار