قدردانی از ۲۲ خبرنگار و گزارشگر دفاع مقدس و مدافع حرم گیلانی در رشت

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از ۲۲ خبرنگار و گزارشگر دفاع مقدس و مدافع حرم گیلانی در رشت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ مهدی پارسا ، مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان در این مراسم از شناسایی ۲۲ خبرنگار و گزارشگر دفاع مقدس و مدافع حرم در گیلان خبر داد و گفت: شناسایی فعالیت‌های اصحاب رسانه در این حوزه ادامه دارد.

او با اشاره به نقش خبرنگاران گیلانی در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت، افزود: اصحاب رسانه در شکل گیری پیروزی انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس فعالیت چشم گیر و تاثیر گذاری داشته است.

مسئول بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی خبرنگاران در کنار رزمندگان تمام لحظات ایثار، شجاعت، مقاومت و ایستادگی شهدا و رزمندگان را به تصویر کشیدند، گفت: قلم به دستان آن زمان بودند که اینگونه با تهیه گزارش و تصویر توانستند رشادت‌های رزمندگان و جوانان غیور آن زمان را ثبت و ماندگار کنند.

سرهنگ پارسا ، به نقش رسانه‌ها در تغییر و تحولات جامعه اشاره کرد و افزود: امروز نیز دشمنان در جنگ نرم وارد شدند در برابر این تهاجمات فرهنگی نیز قلم خبرنگاران این مرز بوم راه گشا و اصحاب رسانه در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند.

سرهنگ پارسا گفت: دشمنان در صدد بودند که روزنه امید را از ملت ایران بگیرند، اما امروز شاهد پیشرفت‌های استر اتژیک این مرز و بوم در دنیا هستند.

او  با بیان اینکه خبرنگاران این مرز و بوم با قلمشان از کیان و ارزش‌های و آرمان‌های انقلاب و شهدا دفاع و حراست کردند ، تصریح کرد: تا کنون از سوی فعالان عرصه رسانه گیلان ۳۰۰ ساعت فیلم از دوران دفاع مقدس و مدافع حرم به صورت مستند و گزارش تهیه و تدوین شده است.

همچنین در این مراسم، حمید حاذق نیکرو از راویان دفاع مقدس و مدیر کل اسبق فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه قلم خبرنگاران  حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس را اینگونه ماندگار کرده است، گفت: اگر خبرنگاران وقایع ارزشمند دوران هشت سال دفاع مقدس را نگارش و ثبت نمی‌کردند.

او افزود: ثبت وقایع رشادت‌های شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان را مدیون خبرنگاران فعال آن زمان هستیم.

حاذق نیکرو به تلاش ها‌ی استکبار جهانی برای شکست انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: ایران ۴۰ سال است که در محاصره اقتصادی، تحریم‌های شدید و هوشمند دشمنان قرار دارد، اما با وجود اتحاد ملت ایران تا کنون موفق نشده است که به اهداف شومش دست یابد.

این راوی دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی جبهه استکبار را در جهان با چالش روبه کرده است.

حاذق نیکرو به الگو قرار گرفتن فرهنگ دفاع مقدس در جهان پرداخت و گفت: الگوی حکومتی و دفاعی حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس در جهان رواج یافت.

مدیر کل اسبق فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان افزود: اکنون موفقیت‌های ملت‌ها جهان در برابر جبهه استکبار با الگو گرفتن فرهنگ دفاع مقدس شاهد هستیم.

مدیر کل اسبق فرهنگ ارشاد اسلامی گیلان به نقش رسانه‌ها در دنیای امروز اشاره و تصریح کرد: اکنون استکبار جهانی تمرکزش را بر روی مشکلات اقتصادی و فشار روانی در کشور قرار داده که از این حیث نیز رسانه‌ها می‌توانند با قلمشان در مقابله با دشمنان تاثیر داشته باشند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.