تداوم ذخیره سازی کالا‌های اساسی و ضروری مردم در گیلان

استاندار گیلان در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: روند ذخیره سازی کالا‌های اساسی و ضروری مردم باید دست کم برای نیاز یک ماه استان تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع ، استاندار گیلان در نشست ستاد تنظیم بازار گیلان گفت: به هیچ وجهی احساس کمبود کالا در بازار‌های گیلان قابل قبول نیست و دستگاه‌های اجرایی و بازرسی مربوطه نظارت‌ها را تداوم بخشند.

او  با اشاره به انجام بیش از ۱۵۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی، مراکز عمده فروشی و خرده فروشی عرضه‌ی کالا، انبار‌ها و سردخانه‌های گیلان در نیمسال نخست امسال، افزود: نظارت مستمر برارکان مختلف تولید، توزیع و عرضه کالا، روند کیفی خدمات مرتبط با حوزه‌  بازار را ارتقاء می‌بخشد و امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کند.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به تلاش‌های مزبوحانه‌ی دستگاه تبلیغاتی و رسانه ایی دشمن برای ایجاد یاس، ناامیدی و نارضایتی میان مردم ،گفت: در شرایط سخت جنگ اقتصادی که ملت بزرگ ایران در نبردی نابرابر با تحمل سختی‌های فراوان در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار و صهیونیسم جهانی ایستاده اند، نباید اجازه دهیم که روزنه‌ای برای سوءاستفاده‌ تبلیغاتی و جولان جنگ روانی دشمنان این سرزمین ایجاد شود.

زارع در بخش دیگری از سخنان خویش تلاش شبانه روزی و مستمر فعالان اقتصادی و دست اندرکاران تولید استان را در ۷ ماه گذشته و در شرایط شیوع بیماری کرونا ستود و افزود: تلاش این فعالان باعث شد تا عمده‌ترین نیاز‌های بهداشتی و ضروری استان در فضای کرونایی در اسرع وقت مرتفع و جلوه‌ی زیبایی از خودکفایی و اقتصادمقاومتی در ذهن‌ها تداعی شود.

او  در بخش دیگری از سخنانش نظارت مستمر و برخورد قانونی با هرگونه تخلف احتمالی در حوزه‌ی توزیع و عرضه‌ کالا در بازار را موجب تصحیح رفتار و ارتقاء خدمات دانست و گفت: هر جا که واحدی به دلیل تخلف پلمپ می‌شود، از طریق صداوسیما و دیگر رسانه‌ها اطلاع رسانی شود تا افکار عمومی در جریان اقدامات بازدارنده و دفاع از حقوق مصرف کننده قرار گیرند.

استاندار گیلاندر ادامه با اشاره به برخی نرخ گذاری‌های متفاوت در حوزه‌ی حمل و نقل درون شهری شهرستانها، به آثار زیانبار این دوگانگی قیمت در شهر‌های مجاور پرداخت و از ستاد تنظیم بازار خواست مصوبه‌ای مبنی بر افزایش یکسان نرخ کرایه‌های حمل و نقل درون شهری به شورا‌های اسلامی ابلاغ کند.

فرهاد دلق پوش،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست در گزارشی به اقدامات انجام شده در خصوص تعیین و تثبیت نرخ انواع مواد پروتئینی، تخم مرغ و عملکرد کشتارگاه‌های استان در حوزه‌ی نرخ گذاری و توزیع مرغ با نرخ مصوب اشاره کرد و گفت: در نیمه‌ نخست امسال در مجموع ۱۵۰ هزار و ۳۸۴ مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه‌ انواع کالا‌های اساسی و ضروری در استان انجام شد و ۶ هزار و ۱۰۳ فقره پرونده با ۲۴۴ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان جریمه به شعب مختلف تعزیرات حکومتی گیلان ارسال شد.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای ستاد تنظیم بازار استان دیدگاه خود را در خصوص ذخایر ۲۰۰ هزار تُنی گندم، ۹۴۸ تُنی مرغ، ۳۶ تُنی گوشت قرمز، ۹۵۰ تُنی شکر و ۹۶۴ تُنی روغن خوراکی در مراکز ذخیره سازی گیلان ارائه و نحوه‌ ورود تدریجی این ارقام را به همراه دیگر کالا‌های مورد نیاز جامعه برای تنظیم و تثبیت بازار استان تشریح کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.