رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در صنوف جرم است/ ۲۵ دانش‌آموز و ۴ معلم بوشهری کرونا گرفتند

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صنوف جرم است و صنوف متخلف پلمب خواهند شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صنوف جرم  است و صنف‌هایی که این شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکنند متخلف محسوب می‌شوند و با دستور دستگاه قضا کسب و کار آن‌ها پلمب می‌شود و جریمه خواهند شد.

او افزود: از آغاز بازگشایی مدارس در پانزدهم شهریور تاکنون ۲۵ دانش‌آموز و چهار معلم در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که البته هنوز مشخص نیست ابتلای این افراد به کرونا در مدرسه و یا از خارج از آن رخ داده‌است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: در صورتی‌که یک نفر در کلاس به کرونا مبتلا شود آن کلاس به مدت دو هفته و اگر دو کلاس به بیماری کرونا مبتلا شود آن مدرسه به مدت دو هفته تعطیل می‌شود.

افزایش مراجعه به مراکز درمانی پس از بازگشایی مدارس

کشمیری با اشاره به فعالیت هزار و ۳۹۷ مدرسه در استان بوشهر ادامه داد: شاخص رعایت ضوابط بهداشتی در این استان نسبت به گذشته بهتر شده و در زمان حاضر ۸۴ درصد مدرسه‌هایی که دانش‌آموز می‌پذیرند دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت و ۹۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند.

او گفت: از اول شهریور تا چهارم مهر و همزمان با بازگشایی مدرسه‌ها مراجعه به مراکز درمانی به علت ابتلا به کرونا در این استان افزایش یافته، ولی شمار بستری‌ها به اندازه افزایش مراجعه نبوده‌است.

فوتی‌های کرونا به  ۵۷۰ نفر رسید

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۱۲هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۷۰ نفر نیز در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

 کشمیری افزود: اکنون ۳۰۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۶۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در بخش‌های کرونایی بستری شده‌اند و استان نیز در شرایط هشدار و قرمز قرار دارد.

او ادامه داد: استان بوشهر همانند سایر مناطق کشور سه موج بیماری را تاکنون داشته که با تصمیم‌های مناسب، استان موج اول را بدون هیچ آسیبی پشت سر گذاشته شد اما موج دوم با شرایط سخت تری سپری شد و افزایش ۲۵ درصدی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد در ابتدای موج سوم بیماری قرار داریم.

وضع رعایت دستورهای بهداشتی در مکان‌های عمومی خوب است

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با افزایش ابتلا، افزایش بستری‌ها را نیز خواهیم داشت و در زمان حاضر با یک روند افزایشی هشدار دهنده روبه رو هستیم.

کشمیری ادامه داد: براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان بوشهر در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه در اداره‌ها، مدرسه‌ها، بانک‌ها و حمل و نقل عمومی بهترین درصد را داشته است.

کشمیری افزود: نیروگاه اتمی بوشهر با وجود اینکه نیرو‌های خارجی در آن رفت و آمد می‌کنند، ولی توانسته بیماری کرونا را مهار و مدیریت کند و در این زمینه پارس جنوبی با بیشترین جمعیت شاغل عملکرد خوبی در برابر کرونا داشته، زیرا تاکنون هیچ شرکت و صنایعی به سبب کرونا تعطیل نشده‌است.

او بیان کرد: سازمان‌ها موظف هستند نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کارکنان سازمان خود نظارت مستمر و مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.