ترمیم پناهگاه قله «پرآو»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: پناهگاه موجود در نزدیکی قله «پرآو» به منظور حفاظت از جان کوهنوردان در فصل سرما با کمک ستاد مدیریت بحران ترمیم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی با کمک اداره کل تربیت بدنی اقدام به تهیه مصالح مورد نظر برای ترمیم پناهگاه پرآو کرده‌اند.

او گفت : با توجه به سخت‌گذر بودن کوه پرآو، امکان انتقال این تجهیزات توسط افراد به پناهگاه وجود ندارد از این رو پس از هماهنگی‌های انجام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان با رئیس جمعیت هلال احمر کشور قرار شد که این تجهیزات با کمک بالگرد به بالای کوه منتقل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: پرآو یکی از کوه‌های سر سخت ایران است که صعود به آن در فصل سرما و در هنگام بارش می‌تواند برای کوهنوردان خطرناک باشد از این رو تجهیز پناهگاه این کوه می‌توان از بروز حوادث برای کوهنوردان در فصل سرما جلوگیری کند.

بالایی افزود: با توجه به اینکه پناهگاه پرآو در جوار غار پرآو معروف به اورست غار‌های جهان قرار دارد، می‌تواند پایگاه خوبی برای استراحت غارنوردان و یا حتی نجات جان آنان باشد.

او با بیان اینکه هر ساله کوهنوردان و غارنوردان بسیاری از سراسر جهان به پراو می‌آیند، گفت: تقویت و مرمت پناهگاه پرآو گامی مهم برای گردشگری ورزشی کرمانشاه محسوب می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار