واکسینه شدن هفت میلیون دام و طیور در بروجرد علیه بیماری‌ها

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در۶ ماهه نخست سال جاری هفت میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۷۹ دام و طیور در این شهرستان علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،محمدرضا جباری رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد روز چهارشنبه گفت: از این تعداد، هفت میلیون و ۷۴هزارو ۴۵۹قطعه طیور و ۲۴۵هزار راس دام بود.

جباری اظهارداشت: در این مدت۴۵۱ تست سل و بروسلوز گاو و حدود هشت هزارو ۸۰۰ مورد واکسیناسیون بروسلوز دام سبک و سنگین انجام شده است.

او انجام ۱۲هزارو ۵۸۸ مورد واکسیناسیون تب برفکی گاوی و شناسایی ۲۱هزارو ۲۶۴راس دام مبتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در ۶ماهه نخست امسال کار نظارت و بازرسی بر کشتار ۲میلیون و ۳۴۷هزار طیور صنعتی و ۲۴هزارو ۵۸۹راس دام انجام و ۱۴هزارو ۸۲۰لاشه طیور ضبط و معدوم شده است.

جباری افزود: در این مدت سه هزارو ۴۰۹ مورد گواهی بهداشتی حمل فرآوده‌های خامی و معدوم صادر و ۲هزارو ۴۴۷ مورد بازدید از اماکن عرضه مواد خام دامی صورت گرفته است.

او تعداد مراجعین به درمانگاه دامپزشکی بروجرد را در سال جاری یک هزارو ۱۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۲ فرد متخلف شناسایی و پرونده آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع شد.

جباری افزود: امسال در مجموع ۲۷۶ تست مشمشه "مالین" از ۲۷۶هزار راس اسب، هاری ۱۹۴قلاده و شاربن را ۷۸هزارو ۹۴۳راس تشخیص شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.